شناسهٔ خبر: 17527 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیست و پنجمین چاپ «تذکرة‌الاولیا» برای عرضه به بازار آماده شد

مقدمات عرضه بیست و پنجمین نوبت چاپ تصحیح محمد استعلامی از «تذکرة‌الاولیا» توسط انتشارات زوار آماده شده و در صورت مساعد بودن شرایط، نسخه‌های این نوبت از چاپ این کتاب، وارد بازار نشر می‌شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، نسخه تصحیحی محمد استعلامی از «تذکرة‌الاولیا» اثر عطار نیشابوری یکی از تصحیح‌های معتبر و شناخته‌شده این اثر مهم ادبیات فارسی است. این اثر عطار، یکی از منابع نثر عارفانه فارسی است که در قرن ششم نوشته شده است. تصحیح‌های دیگری از تذکرة‌الاولیا انجام شده است که تصحیح نیکلسن یکی از آن‌هاست.

تذکرة‌الاولیا شامل حکایات و شرح حال عارفانی چون بایزید بسطامی، ابراهیم ادهم، اویس قرن، رابعه عدویه، فضیل عیاض و ... است و در کنار مقدمه خود، ۷۲ باب از زندگی عارفان و سالکان عرفان اسلامی را شامل می‌شود. تصحیح محمد استعلامی از این کتاب که سال‌هاست تجدید چاپ می‌شود، در سال ۹۱ به چاپ بیست و سوم رسید و در حال حاضر در آستانه چاپ بیست و پنجم قرار دارد.

اما کتاب دیگری که انتشارات زوار در تدارک چاپ مجدد آن است، «سیر حکمت در اروپا» اثر محمدعلی فروغی است که رساله «گفتار در روش راه بردن عقل» رنه دکارت فیلسوف فرانسوی را نیز شامل می‌شود. این کتاب، به صورت یک مجموعه ۳ جلدی در سال‌های مختلف در ایران به چاپ رسید که جلد اول آن در سال ۱۳۱۰ به چاپ رسید. این کتاب نیز برای چاپ نهم آماده می‌شود.

نسخه‌های چاپ مجدد دو کتاب نامبرده توسط انتشارات زوار آماده شده‌اند و طبق گفته‌های مدیران این نشر، در صورت تامین منابع مالی منتشر و راهی بازار نشر می‌شوند.

 

نظر شما