شناسهٔ خبر: 17543 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح تعالی خانواده در آئین گشایش فصل نشاط

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در آیین گشایش فصل نشاط گفت: طرح تعالی خانواده همزمان با آیین گشایش فصل نشاط در کانو‌ن‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور آغاز به کار می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، آئین گشایش فصل نشاط امروز ۲۶ خردادماه با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت‌الاسلام جواد گلی سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، برزین ضرغامی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمع دیگری از مسئولان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. 
 
حجت‌السلام گلی در بخشی از این مراسم گزارشی از فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور ارائه کرد و گفت: امروز مساجد در یک فضای پر از امید کنار یکدیگر جمع شدند و ما در سال جاری به دنبال تحقق چند برنامه اساسی هستیم که مبتنی بر دغدغه‌های رهبری و جامعه اسلامی است. 
 
وی مساله خانواده را یکی از اصلی‌ترین این موضوعات دانست و افزود: در این حوزه یک برنامه منسجم و دامنه‌دار همراه با ساخته شدن یک نهاد مردمی و کمک صاحبنظران این حوزه اجرا خواهد شد. 
 
 
وی ادامه داد: امروز وعده‌ای که در ۱۵ اسفندماه سال گذشته داده‌ایم عملی می‌شود و امروز طرح فصل نشاط که یکی از کارهای تعالی‌بخش برای خانواده است توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است آغاز می‌شود. 
 
گلی در پایان سخنانش بیان کرد: این اتفاق به صورت منسجم و با فعالیت دامنه‌داری برای جذب جوانان و نوجوانان در تابستان سال جاری انجام می‌شود و در تمام فصول سعی می‌شود تا این گروه در مساجد حفظ شوند. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی عضو شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از این مراسم تاسیس اتاق فکری را در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور پیشنهاد کرد و گفت: صاحبنظران و مدیران دست‌اندرکار در این حوزه می‌توانند طی جلسات مشورتی برای جلوگیری از موازی کاری‌ها در این حوزه تصمیمات لازم را بگیرند. 
 
دبیرستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و دبیرخانه ستاد انعقاد شد که از نتایج آن طرح تعالی خانواده است که ذیل طرح فصل نشاط اجرا می‌شود و از این طرح در حد مقدور حمایت می‌شود.
 
این مقام مسئول ادامه داد: برنامه پنجم توسعه ارشاد را مکلف کرده که حداقل یک چهارم مساجد کشور کانون فرهنگی و هنری داشته باشند. وزیر ارشاد در  سال آینده باید در این باره پاسخگو باشد. در کنار راه‌اندازی، موضوع کیفیت بخشی نیز جزء برنامه‌های ماست.

نظر شما