شناسهٔ خبر: 17555 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه «قلم زرین» 14 تیرماه برگزار می‌‌‌‌‌شود

سخنگوی انجمن قلم ایران گفت: مراسم پایانی جایزه قلم زرین شنبه 14 تیرماه همزمان با هفتم ماه مبارک رمضان در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران درباره برگزارش جایزه قلم زرین گفت: با نزدیک شدن به 14 تیرماه روز قلم در جلسات اخیر گزارش‌های مربوط به این جایزه در نشست‌ها ارائه شد.

وی با بیان اینکه در جلسات اخیر پیرامون اینکه اغلب همزمان با روز قلم برنامه‌های متعددی از سوی نهادها و سازمان‌ها برگزار می‌شود، به اختتامیه جایزه قلم زرین اشاره کرد و افزود: مراسم پایانی جایزه قلم زرین شنبه 14 تیرماه همزمان با هفتم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به گفته این عضو انجمن قلم، معمولا هرسال یک شب از ماه مبارک رمضان برنامه افطار برای اعضای انجمن به همراه خانواده تدارک دیده می‌شد، از این رو امسال به دلیل این تلاقی مبارک با ماه مبارک رمضان و اختتامیه قلم زرین و هماهنگی صورت گرفته با حوزه هنری قرار است این مراسم در حوزه برگزار شود و برنامه به گونه‌ای باشد که دو ساعت پیش از افطار برنامه آغاز و تا افطار ادامه یابد.

پرویز خاطر نشان کرد: جایزه قلم زرین در سه حوزه شعر، داستان و پژوهش برپا می‌شود و ویژگی که دارد اینکه تنها جایزه رسمی است که در ابتدای تابستان برگزار می‌شود و منتخبان خود را معرفی می‌کند، برگزاری در ابتدای تابستان سبب شده فاصله زمانی چندانی از ورود به سال جدید نداشته باشیم. اما عمدتا جوایز ما در نیمه دوم سال برگزار شده و مربوط به آثار منتشر شده سال قبل است، برای این عملا سه ماه فرصت بیشتر باقی نمی‌ماند اما سایر جوایز فرصت شش‌ ماه یا بیشتر دارند، معمولا یکی از مشکلات جوایز ما از قلم افتادن برخی آثار از حیطه داوری است قاعدتا با فراخوان‌های صورت گرفته افرادی که آثاری منتشر کرده‌اند باید آثارشان را ارسال کنند، اما گاهی غفلت‌هایی صورت می‌گیرد، دبیرخانه تلاش دارد تا تمام آثار منتشره را در حیطه داوری داشته باشد.

وی ابراز داشت: هرچه به ابتدای سال نزدیک باشیم کار شناسایی سخت‌تر می‌شود، البته ممکن است تاریخ انتشار برخی آثار مربوط به سال 92 باشد اما توزیع آن در سال 93 اتفاق افتد، این احتمال وجود دارد که آثار اینگونه از نظر دور باشد؛ سعی می‌شود با بررسی فهرست آثار منتشر شده این مشکل برطرف شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه داوری در مرحله پایانی قرار دارد و گزارش مربوط به پیشرفت کار در جلسات اخیر مطرح شده است و بزودی نتایج اعلام می‌شود، گفت: در مراسم پایانی برترین‌ها معرفی می‌شوند.

نظر شما