شناسهٔ خبر: 17570 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت‌های ستاد هفته کتاب آغاز شد

مسئول دبیرخانه دائمی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از آغاز فعالیت‌ها برای اجرای برنامه‌‌های بیست و دومین دوره این مناسبت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد اللهیاری فومنی دبیر هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از آغاز فعالیت‌ها برای برگزاری بیست و دومین دوره هفته کتاب خبر داد و گفت: کار آماده‌سازی سخت‌افزاری دبیرخانه هفته کتاب در ساختمان فجر وابسته به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به پایان رسیده است. همچنین اعضای شورای سیاستگذاری آن، از طرف دبیرخانه به معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد پیشنهاد شده‌اند و ایشان هم با فعالیت آنها موافقت کرده و در پایان هفته جاری احکام همه اعضای شورای سیاستگذاری بیست و دومین دوره هفته کتاب ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین پیش‌بینی کرد اولین جلسه هفته کتاب امسال در هفته آینده برگزار شود و در همین رابطه یادآور شد: آئین‌نامه هفته کتاب در کمیته بازنگری در ضوابط و مقررات جشنواره‌های معاونت امور فرهنگی در حال بازنگری است و فکر می‌کنم هفته آینده آئین‌نامه جدید نهایی شود و اولین جلسات شورای برنامه‌ریزی هفته کتاب هم با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف آغاز کنیم.

اللهیاری فومنی افزود: طرح مطالعاتی 2 یا 3 طرح خیلی خوب که اخیراً به دبیرخانه هفته کتاب رسیده، در معاونت فرهنگی به پایان رسیده است. بر اساس یکی از این طرح‌ها، قرار است علاوه بر دبیرخانه مستقر در تهران، 2 یا 3 استان دیگر به عنوان استان‌هایی که امسال در تمرکزبخشی به برنامه‌های هفته کتاب، مرکزیتی خواهند داشت، درگیر شوند. همچنین بر اساس یکی دیگر از طرح‌ها، قرار است با نگاه برخوردار کردن روستاها از امکانات کتابخوانی، روستاهایی که آمادگی بیشتری برای همکاری دارند، در این زمینه همکاری کنند.

دبیر هفته کتاب با بیان اینکه مسئولیت دبیرخانه دائمی هفته کتاب با ابلاغ معاون امور فرهنگی، به وی واگذار شده است، درباره علت شروع فعالیت‌های هفته کتاب امسال زودتر از موعد هم گفت: از آنجا که مسئولیت دبیرخانه و اعضای هفته کتاب زودتر مشخص و شروع شد، ما هم تلاش می‌کنیم از زمان استفاده کنیم و در این زمان باقیمانده تلاش می‌کنیم نظرات دستگاه‌ها مختلف را اخذ کنیم و امیدوارم این زمان نسبتاً مناسب که تا هفته کتاب باقی مانده است، کمک کند که برنامه‌های دوره بیست و دوم بهتر برگزار شود.

نظر شما