شناسهٔ خبر: 17578 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه بهترین فیلم جشنواره سیدنی به برادران «داردن» رسید

«دو روز و یک شب» ساخته برادران «داردن» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره سیدنی استرالیا شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ شصت‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم سیدنی با معرفی برگزیدگان در بخش‌های گوناگون اعلام شد و در نهایت فیلم «دو روز و یک شب» ساخته «لوک و ژان پیر داردن»؛ برادران فیلمساز و بلژیکی با بازی «ماریو کوتیلار» عنوان بهترین فیلم این رویداد سینمایی را از آن خود کرد.

این فیلم که امسال در جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلای بهترین فیلم بود، در رقابت با 11 فیلم بخش‌ رقابتی جشنواره سیدنی به سبب داستان گویی استادانه و مضمون بشردوستانه و کاملا جهانی‌اش که روایتگر قدرت یک زن است، موفق به کسب جایزه اصلی این رویداد سینمایی شد.

فیلم «دو روز و یک شب» روایتگر داستان زنی است که پس از مرخصی کوتاهی که از کارخانه محل فعالیتش می‌گیرد در بازگشت شغل خود را از دست می‌دهد و با ماجراهایی در تلاش برای بازپس‌گیری شغلش مواجه می‌شود.

برادران «داردن» که برای آغاز اکران فیلم‌شان در هلند به سر می‌برند، نتوانستند در مراسم اعطای جایزه 57 هزار دلاری سیدنی حضور یابند.

شصت و یکمین جشنواره فیلم سیدنی که امسال با نمایش 190 فیلم از 48 کشور جهان همراه بود، با نمایش فیلم «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم» به کارگردانی و نویسندگی جانی کلمنت و تاریکا وایتیتی به پایان رسید.

نظر شما