شناسهٔ خبر: 17585 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خمره»‌ هوشنگ مرادی کرمانی این بار به سوئد سفر می‌کند

مدیر انتشارات شمع و مه از انتشار ترجمه سوئدی داستان «خمره»‌اثر هوشنگ مرادی کرمانی برای عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات شمع و مه از انتشار کتاب «خمره»‌هوشنگ مرادی کرمانی به زبان سوئدی خبر داد و گفت:‌این کتاب توسط رضوانه کیسری در دست ترجمه است که برای عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر می‌شود.

وی افزود:‌ ترجمه و انتشار کتاب «خمره»‌در حقیقت یک کار مشترک است،‌ میان انتشارات «شمع و مه»‌و انجمن مترجمان کشور سوئد که پس از انتشار نیز در این کشور توزیع خواهد شد.

هوشنگ مرادی کرمانی داستان «خمره»‌را در سال ۱۳۷۲ منتشر کرد،‌ داسنتانی که ماجرای خمره‌ آب مدرسه‌ای در دل کویر را روایت می‌کند که ترک خورده و تنها پدر یکی از دانش‌آموزان است که می‌تواند آن را تعمیر کند،‌ اما پدر این دانش‌آموز از تعمیر خمره سرباز می‌زند‌، در ادامه معلم از دانش‌آموزان می‌خواهد تا از خانه‌های خود برای تعمیر خمره تخم مرغ بیاورند که همین امر موجب درگیری دانشآموزات با خانواده‌هایشان می‌شود و ....

این داستان تاکنون به زبان ترکی اسپانیولی،‌ تایوانی‌،آلبانیایی‌، فرانسوی،‌ آلمانی هلندی‌اسپانیایی و انگلیسی ترجمه شده است و جوایز داخلی و خارجی بسیاری را از آن خود کرده است که از نمونه جوایز خارجی می‌توان به کتاب سال ۱۹۹۴ وزارت فرهنگ و هنر اتریش، معرفی ویژه کتاب منتخب ۱۹۹۴ آلمان، دیپلم افتخار CPN هلند، دیپلم افتخار جایزه خوزه مارتی ـ کاستاریکا ـ جایزه کبرای آبی کشور سوئیس اشاره کرد.

نظر شما