شناسهٔ خبر: 17599 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون دانشگاه آزاد: دانشگاه آزاد به هیچ وجه افراطی گری را نمی پذیرد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی از نقش این نهاد در اجرای عدالت آموزشی در کشور سخن گفت و تاکید کرد: هم اکنون بعد از نزدیک سی و دو سال فعالیت، دانشگاه آزاد با 80 هزار نفر پرسنل و زیرساخت های مختلف حضور پررنگی در سراسر کشور و در دورترین مناطق روستایی و شهری داشته و نقش ماندگاری در عدالت آموزشی ایفا کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علی عسکری در این مراسم در تشریح نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت نیروی انسانی متخصص و تحصیلات دانشگاهی در کشور، گفت: از مجموع ۱۰ میلیونی فارغ التحصیلان کشور در سی سال بعد از انقلاب پنج میلیون این افراد از تحصیل کنندگان دانشگاه آزاد هستند.

وی افزود: هم اکنون بعد از نزدیک سی و دو سال فعالیت، دانشگاه آزاد با ۸۰ هزار نفر پرسنل و زیرساخت های مختلف حضور پر رنگی در سراسر کشور و در دورترین مناطق روستایی و شهری دارد.

وی با اشاره به این که برای نمونه در استانی مانند سیستان و بلوچستان تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در مقاطع گوناگون تحصیلات عالی از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده اند، گفت: این دانشگاه با حضور مفید در دورافتاده ترین مناطق کشور و فعالیت در زمینه تولید علم نمونه کاملی از عدالت آموزشی را در کشور پیاده سازی کرده است

عسگری با بیان اینکه این حجم از فارغ التحصیلان دانشگاهی در هر کشوری نشانه هوش و شعور بالای مردم ان کشور است، تصریح کرد: کشوری که دارای این تعداد فارغ التحصیل باشد به طور یقین مردم جامعه آن آگاه و دارای شعور بالا در زمینه های گوناگون هستند که نمی توان با هیچ ترفندی آن ملت را فریب داد.

وی وجود ملتی باسواد و دارای تحصیلات دانشگاهی و توجه به تولید علم را از ضروریات پیشرفت جوامع در دنیای امروز دانست و یادآوری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از این لحاظ در ایران بسیار تاثیرگذار بوده است و هیچ فرد یا گروهی نمی تواند نقش پرنگ دانشگاه آزاد اسلامی را در تحقق عدالت آموزشی در ایران نادیده انگاشته و انکار کند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در تشریح وضعیت محیط های دانشگاهی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ وجه افراطی گری را نمی پذیرد و به هیچ گروه و جناحی اجازه نمی دهد که در این دانشگاه به شخصیت های بزرگ نظام مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام ناطق نوری و دیگر خدمتگزاران نظام اسلامی توهین شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهها باید دارای فضای آرام برای تولید علم و فکر باشند، ادامه داد : افرادی که بخواهند از بیرون آرامش دانشگاهها را برهم بزنند چه از افراطیان راست و چه از افراطیان چپ ما آنان را بر نمی تابیم و راه ما راه راست و اعتدال است.

علی عسکری تاکید کرد : ما در حمایت و پشتیبانی از آرمان های امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری، یادگار امام راحل و نوه ایشان پایدار و مصمم هستیم.

رسول خدابخش: دانشگاه آزاد بهترین الگوی مدیریت جهادی است

در ادامه این مراسم دکتر رسول خدابخش نماینده تام الاختیار واحد اردبیل با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعالیت جهادی در اقتصاد و فرهنگ گفت: بهترین الگوی مدیریت جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی جاری است و روح مدیریت جهادی رفتار اسلامی و انسانی است و هیچ جامعه ای پیشرفت واقعی ندارد مگر آنکه عشق خدمت و اخلاق در آن جاری باشد.

وی در رابطه با فرآیند انتصاب مدیران جدید در واحدها توضیح داد و افزود: انتخاب مدیران در حوزه استانهای اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی بر اساس شایسته سالاری انجام گرفته است و تغییر ۳ رئیس واحد از سال ۶۳ در واحد اردبیل تا به امروز نشان از ثبات مدیریتی در این واحد دارد.

خدابخش با یادآوری خاطراتی از شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل دهه ۶۰ یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با کمک یک میلیونی امام خمینی در آن سال و عضویت فرزند بزرگوار ایشان حاج سید احمد خمینی به عنوان یکی از اعضای هیات موسس تاسیس شد و این دو موضوع در آن سال برای بنده صداقت و درستی فعالیت این نهاد آموزشی تازه تاسیس را اثبات کرد و از این رو فعالیت من به تبعیت از ولایت با این دانشگاه آغاز شد.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در واحد اردبیل ادامه داد:‌ هم اکنون شرایط و وضعیت قبول شدن در تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها شباهت زیادی به دوران دهه ۷۰ قبول شدن در دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی پیدا کرده است یعنی اگر زمانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر داوطلب در کنکور دیپلم به کارشناسی شرکت می‌کردند، در حال حاضر این شرایط به مقاطع ارشد و دکترا انتقال یافته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نزدیک به یک میلیون نفر داوطلب کارشناسی به کارشناسی ارشد داریم و ۳۵۰ هزار نفر نیز قصد تحصیل در مقاطع دکترا را دارند.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شمالغرب کشور افزود: این نظم نه از باب بنیانی و ریشه‌ای بلکه در مقاطع مختلف تحصیلی به هم ریخته و بسیار خوشحال هستیم که مشتریان این دانشگاه امروز در مقاطع ارشد و دکترا ادامه تحصیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در حال تحصیل هستند،گفت:‌ ما باید در این شرایط به واحد جامع دانشگاهی بیندیشیم و تلاش کنیم تا این واحد جامع در اردبیل راه‌اندازی شود چرا که نیاز اصلی این استان به شمار می‌رود.

خدابخش در بخش دیگری از سخنانش اهمیت تکمیل بیمارستان آموزشی واحد اردبیل را یادآور شد و اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از توان مسئولان استانی و نمایندگان دلسوز از فرصت پیش آمده به بهترین شکل استفاده کنیم.

نظر شما