شناسهٔ خبر: 17627 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دانشگاه هیولاها» نقد و بررسی می‌شود

مدیر آموزش مرکز انیمیشن حوزه هنری درباره جلسات هفتگی این مرکز به منظور نمایش و تحلیل انیمیشن‌های روز جهان توضیح داد و از نمایش و بررسی انیمیشن «دانشگاه هیولاها» در دومین جلسه این کارگاه‌ها (پنجشنبه 29 خرداد) خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ احسان راطبی مدیر آموزش مرکز انیمیشن حوزه هنری درباره برگزاری کارگاه های نقد و بررسی فیلم های روز انیمیشن در تاریخ 29 خرداد گفت: مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری به واسطه وظیفه ذاتی که دارد باید به دنبال ارتقای سطح آگاهی هنری کارگردان‌های جوان سینمای انیمیشن باشد که یکی از این راهکارها برگزاری کارگاه هایی از این دست است.

وی افزود: برگزاری چنین کارگاه هایی در درجه نخست باعث می شود فیلمسازان جوان و فعال در عرصه انیمیشن در جریان تولیدات این هنر ـ صنعت در دنیا قرار گیرند و از سوی دیگر با تحلیل و بررسی این آثار می توان به شگردهای انیمیشن سازی در دنیا پی برد. از همین رو آن دسته از فیلم های انیمیشن که توانستند در دنیا عنوان بهترین‌ها را کسب کنند برای نمایش در این کارگاه ها انتخاب شده اند.

مدیر آموزش مرکز انیمیشن حوزه هنری با اشاره به ابعاد بررسی آثار در کارگاه نقد و بررسی فیلم های انیمیشن بیان کرد: مجموع فیلم‌های انتخاب شده برای نمایش در این کارگاه ها در ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. به عنوان مثال بُعد روایتگری و داستان پردازی، بعد گرافیکی، بصری، تجسمی و همچنین بعد فنی و مهندسی انیمیشن‌ها مورد تحلیل قرار می گیرد.

راطبی مخاطبان کارگاه را اینگونه معرفی کرد: مخاطبان مجموع این کارگاه‌ها کارگردان های جوان سینمای انیمیشن هستند و قرار است هر پنجشنبه ساعت 13:30 نمایش فیلم داشته باشیم. در همین راستا فیلم «لگو» پنجشنبه هفته پیش نمایش داده شد. همچنین متناسب با فیلم های به نمایش درآمده از استادان متخصص این رشته هنری دعوت خواهیم کرد.

او در پایان صحبت هایش با اشاره به تازه ترین برنامه کارگاه آموزشی که در تاریخ 29 خردادماه برگزار می شود، گفت: قرار است انیمیشن «دانشگاه هیولاها» به کارگردانی دن اسکنلون نمایش داده شود و حسین صافی این اثر را تحلیل و بررسی خواهد کرد.

نظر شما