شناسهٔ خبر: 17668 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکل‌های دانشجویی ارتباط خود را با نمایندگان مجلس بیشتر کنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تشکل‌های دانشجویی باید ارتباط خود را با نمایندگان مجلس بیشتر و قوی‌تر کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در نشستی که در رابطه با عملکرد دولت یازدهم در دفتر تحکیم وحدت برگزار شد، گفت: دولت در زمان انتخابات، شعارهای بسیاری را مطرح کرد ولی اینکه چقدر از آن شعارها به عمل رسیده موضوعی است که جای بحث دارد.

وی با بیان اینکه دولت از همان ابتدای شکل گیری، کلید حل مشکلات را در مذاکرات هسته‌ای می‌دید، افزود: دولت تلاش داشت تا با مذاکرات، تمام مشکلات مردم را حل کند در صورتی که می‌بایست به تولید داخلی و نیروی درون هم توجه می‌کرد.

بیاتیان اظهار داشت: شعار دولت، اعتدال، تدبیر و امید است ولی در باطن می‌بینیم که چیدمان مدیریتی دولت بیشتر به سمت اصلاح طلبان گرایش دارد و دولت تقریبا در دست اصلاح طلبان است.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تاکید کرد: دولت در بحث اقتصادی برنامه‌ای ندارد و در این بخش دچار روزمرگی شده‌است.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت در زمینه‌های مختلف قابل قبول نبوده‌ است، به دولت برای هماهنگی با مجلس، نمره زیر ۱۰ داد.

بیاتیان به نیروی جوان و پتانسیلی که در دانشگاه‌ها وجود دارد اشاره کرد و  ادامه داد: دولت برای استفاده از مدیران جوان و نخبه، انگیزه‌ای ندارد و با این ترتیب، آینده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کشور آینده مناسبی نخواهد بود.

به گفته دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت، دولت در بحث سلامت، موفقیت‌های بسیار خوبی را داشته که باعث حل مشکلات مردم در این رابطه شده و این قابل تقدیر است.

بیاتیان با بیان اینکه تولید و صنعت در کشور وضعیت نامناسبی دارد و به نوعی در حالت مرگ است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به بحث تولید و صنعت تاکید دارند و بازدید اخیرشان از شرکت مپنا، نشان دهنده اهمیت این موضوع و مشکلات این بخش است.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید مبنای غلطی را که دولت احمدی‌نژاد در بحث هدفمندی یارانه‌ها دنبال می‌کرد، ادامه می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه، گریزی هم به بحث مشکلات فرهنگی کشور زد و اظهار داشت: دولت در آشوب نداشتن تئوری در رابطه با فرهنگ به سر می‌برد و مواضع روحانی در بیشتر زمینه‌ها آدم را به یاد گیشه می‌اندازد، یعنی در حال جذب مخاطب است.

بیاتیان اضافه کرد: تدبیر و امید و اعتدال دولت پشتیوانه فکری ندارد و ما این را در بخش‌های مختلف می‌بینیم.

وی به انتخابات پیش روی مجلس اشاره و تصریح کرد: به خاطر اینکه در بین اصولگرایان یک محور وجود ندارد، گردهم جمع نمی‌شوند و این ممکن است اصلاح طلبان را پیروز انتخابات آینده کند.

بیاتیان یادآور شد: نمی‌توان گفت مجلس فعلی را اصولگرایان در دست دارند و به اعتقاد من نهایتا ۱۵۰ نماینده اصولگرای واقعی در مجلس وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر علوم به نظر من یکی از افرادی است که باید در مجلس استیضاح شود زیرا در انتصاب‌هایش کاملا حزبی و سیاسی عمل کرده‌است.

بیاتیان ادامه داد: اینکه دولت می‌گوید نمی‌شود «تولید» کرد، حرف است زیرا در کشور برای تولید جای کار بسیار است.

وی با بیان اینکه در زمان احمدی‌نژاد تشکل‌های دانشجویی عقب ماندند، خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید خودسانسوری را کنار بگذارند و وارد صحنه شوند و اکنون زمان جوانه زدن آنهاست و اگر تشکل‌های انقلابی وارد صحنه نشوند، مشکل خواهیم داشت.

بیاتیان در خاتمه تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی باید ارتباط خود را با نمایندگان مجلس بیشتر و قوی‌تر کنند و رسانه‌ای تر شوند و اخبار فعالیت‌های خود رابه رسانه‌ها بدهند و با آنها ارتباط خوبی برقرار کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما