شناسهٔ خبر: 17676 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«زيبايی شناسی هنرها» منتشر شد

چهارمين جلد از مجموعه مقالات زيبايي شناسي آكسفورد با عنوان «زيبايي شناسي هنرها» که یکی از کتب شناخته شده و مرجع هنری در جهان است توسط انتشارات متن منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛  جلد چهارم از مجموعه مقالات زيبايي شناسي آكسفورد با عنوان «زيبايي شناسي هنرها» به كوشش «جرولد لوينسون» و ترجمه «سيد محمد مهدي ساعتچي» و «نريمان افشاري» توسط انتشارات موسسه متن وابسته به فرهنگستان هنر منتشر شده است.
اين كتاب شامل مجموعه مقالاتی در حوزه موسيقي، نقاشي، ادبيات، معماري، مجسمه سازي، تئاتر، شعر، عكس و فيلم است كه بزرگاني چون استيون ديويس، پيسلي ليوينگستون، گوردون گراهام، نوئل كرول، الكس نيل، نايجل واربرتون و بريس گات نگارش آن را به عهده داشته اند.
تاكنون از اين مجموعه، جلد‌هاي اول تا سوم با ترجمه فريبرز مجيدي منتشر شده است و جلدهاي پنجم و ششم آن نيز در دست ترجمه است كه در آينده نزديك منتشر خواهد شد.
در بخشي از اين كتاب استيون ديوس در مقاله موسيقي نگاشته آمده است: «معمولا دنياي موسيقي به طور هوشمندانه‌اي با توجه به حصول به وحدت در عين كثرت، شكل مي‌گيرد. در اينجا در موسيقي احساسي از استدلال مجاب كننده‌اي وجود دارد كه با اثبات هماني كه بايد ثابت كند پايان مي پذيرد، هر چند اين استدلال فاقد محتواي گزاره‌اي است. يك پيشرفت ظاهرا قانونمند ناگزير به تعادل، نتيجه و سكون مي‌انجامد؛ يك بازنگري مي‌تواند آشكار سازد كه اين تحول لحظه به لحظه تا چه حد پيش بيني‌ناپذير و ابتكاري است. دنياي آثار موسيقي به سبب معماهايي كه طرح مي‌كند و به سبب زيبايي، ظرافت و لطافت طبعي كه با آن به حل اين معماها مي‌پردازد، بسيار جذاب و ستودني است.»
كتاب«زيبايي شناسي هنرها» از جمله كتاب‌هاي مرجع رشته هنر محسوب مي‌شود كه با ۲۸۸ صفحه به قيمت ۱۳۰۰۰۰ تومان به بازار عرضه شده است.

نظر شما