شناسهٔ خبر: 17685 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معلق ماندن انتشار «فرهنگ شاعران دفاع مقدس» به دلیل وضعیت بد مالی ناشران

یکی از تدوینگران کتاب «فرهنگ شاعران دفاع مقدس» اعلام کرد: این کتاب به دلیل وضعیت مالی بنیاد شهید و ناشران خصوصی کشور، در حالت تعلیق مانده و هنوز به چاپ نرسیده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مهدی خادمی کولایی محقق و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس در این باره گفت: انتشار کتاب فرهنگ شاعران دفاع مقدس که از سال 91 و بعد از تدوین فرهنگ داستان‌نویسان دفاع مقدس، سراغ تهیه و تدوین آن رفته بودم،‌ به دلیل وضعیت نامناسب مالی بنیاد شهید و دیگران ناشران، معلق مانده است.

وی افزود: همان‌طور که پیش‌تر اعلام کردم، تدوین فرهنگ شاعران دفاع مقدس کار سنگینی بود و زمان زیادی برد. اشاره کرده بودم که این کار برای رسیدن به سرانجام باید ابتدا متولی مشخصی داشته باشد چون وقت و هزینه کشنده‌ای می‌گیرد. همچنین گفته بودم که با ناملایماتی که این‌سال‌ها در زمینه چاپ کتاب‌های دفاع مقدس دیده‌ام، در صدد هستم که یک ناشر معقول و منطقی برای انتشار فرهنگ شاعران دفاع مقدس پیدا کنم. اما با وضعیت مالی فعلی که بنیاد شهید دارد، قراردادی در این زمینه بسته نشد و من هم نتوانستم کاری از پیش ببرم.

این محقق در پاسخ به این سوال که چرا فرهنگ شاعران دفاع مقدس را به یک ناشر خصوصی نسپرده است؟ گفت: سال 92، وضعیت مالی بسیاری از ناشران خراب بود و انتشار چنین کتابی برایشان صرف نمی‌کرد.

خادمی کولایی درباره کتاب دیگرش گفت: کتابی که درباره جریان‌شناسی داستان مینی‌مال در ایران داشتم، با عنوان اصلی «بررسی داستان‌های مینی‌مال فارسی» به نشر میترا سپرده شد و قرار است توسط این ناشر به چاپ برسد. کتاب روتیتری با عنوان «ماهیت شناسی مینی‌مالیسم» خواهد داشت. به غیر از چند کتابی که جواد جزینی درباره این موضوع به چاپ رسانده، کتاب خاصی درباره داستان مینی‌مال در ایران نداریم. به هر حال داستان‌نویسی در جهان با رمان شروع شد اما در ایران با داستان کوتاه و با این پیشینه بود که به داستان مینی‌مال رسید.

وی گفت: برای چاپ این کتاب، دنبال ناشری معقول و منطقی هستم چون طی سال‌هایی که در زمینه دفاع مقدس، پژوهش انجام دادم، با ناملایمات و نامهربانی‌هایی مواجه شدم.

نظر شما