شناسهٔ خبر: 17710 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تولد یک پل» جایزه ریزوری ایتالیا را به ماریا بایوچی رساند

جایزه ریزوری ایتالیا کتاب ماریا بایوچی را به عنوان برنده هشتمین دوره برگزاری اش اعلام کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ «تولد یک پل» نوشته نوشته ماریا بایوچی به عنوان بهترین کتاب خارجی ترجمه شده به ایتالیایی برنده جایزه ریزوری شد.

این کتاب نوشته نویسنده فرانسوی است که به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شده است.

در مراسم اهدای این جایزه شهردار فلورانس با تقدیر از خانم بایوچی از این کتاب نیز تجلیل کرد.

لئوپولدو بریتسولا برای «همان شب» از آرژانتین، دیو ایگرز برای «هولوگرام شاه» از آمریکا، جورجی کاسپودینوف برای «فیزیک مالیخولیا» از بلغارستان، و تام مک کارتی برای «سی» از انگلستان، دیگر فینالیست های این رقابت بودند.

برنده این جایزه در حاشیه فستیوال نویسندگان که به مدت سه روز در فلورانس برگزار شد، معرفی شد. این جشنواره هر سال از بهترین آثار ادبی دنیا تجلیل می کند و جایزه خود را نیز به بهترین اثری که از زبانی دیگر به ایتالیایی ترجمه شده باشد، اهدا می‌کند.

سال پیش کتاب «صدای چیزهایی که می‌افتند» نوشته خوان گابریل واسکوئز به عنوان برنده این رقابت انتخاب شد. این کتاب امسال موفق به دریافت جایزه ایمپک دوبلین شد.

این جایزه به یاد گرگور فون ریزوری اهدا می شود که نویسنده و رمان نویسی آلمانی زبان بود. وی سال ۱۹۱۴ در اتریش به دنیا آمده بود و در سال ۱۹۹۸ در ۸۳ سالگی در فلورانس ایتالیا درگذشت. او به زبان های آلمانی، رومانیایی، ایتالیایی، لهستانی، اوکراینی، ییدیش، فرانسوی و انگلیسی تسلط داشت و شهروند اتریش، رومانی و شوروی بود. ۲۴ عنوان کتاب از وی به جای مانده است.  

 
 

نظر شما