شناسهٔ خبر: 17788 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون فرهنگی بنیاد نخبگان: علم تک بعدی و تک ساحتی نیست

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد علمی نخبگان عصر دیروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مصطفوی گفت: علم تک بعدی و تک ساحتی نیست در تعابیر دینی داریم که بعضیها سراغ علم می روند بعضی هم علم سراغشان می رود وقتی علم برخی ها را فرا می گیرد دیگر خیلی کنترل شده نیست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی عصر دیروز ۳۱ خرداد به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

سید حسن حسینی معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد علمی نخبگان در این مراسم طی سخنانی گفت: افتخار شاگردی استاد مصطفوی را ۱۷ سال پیش دارم و شاگردان ایشان شاگردان یک ترم یا دو ترم نیستند کسانی که با ایشان مرتبط بودند به یک درس یا دو درس محدود نشدند. از این بابت من فکر می کنم ایشان یک نمونه خوب از وارثان انبیاء(ع) است.

وی با بیان اینکه علم تک بعدی و تک ساحتی نیست، گفت: در تعابیر دینی داریم که بعضیها سراغ علم می روند بعضی هم علم سراغشان می رود وقتی علم برخی ها را فرا می گیرد دیگر خیلی کنترل شده نیست و اطرافیان و شاگردانشان را هم فرا می گیرد که ما این ویژگی را در استاد می بینیم.

حسینی افزود: یکی از جوایزی که در کشور ما وجود دارد به اسم مرحوم علامه طباطبایی معرفی شده است که آقای محقق و مصطفوی آنرا برده اند و کسانی که آنرا می برند قطعا باید شباهتی با علامه طباطبایی داشته باشند و من فکر می کنم که استاد مصداق خوبی است بر این موضوع.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد علمی نخبگان با بیان دو نکته اشاره کرد: استاد به جای پرداختن به مقاله، عمرش را صرف متن فلسفه اسلامی کردند چیزی که امروز ما با کمبود آن مواجه هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در پایان سخنانش اظهار داشت: یکی از خصوصیاتی که علامه طباطبایی داشت شاگردپروری هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ رفتاری بود استاد مصطفوی هم این ویژگی را به خوبی در خود دارد. تفکر عقلانی ویژگی دوم علامه طباطبایی است. آیت الله مصطفوی هم محور و شیوه اصلی تمام آموزش ها و درسهایش را تفکر عقلانی می گذارد که این ویژگی از ایشان شخصیتی ممتاز ساخته است.

نظر شما