شناسهٔ خبر: 17836 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده نوپایی که یک شبه ثروتمند شد

در حالی که استیون کینگ سال پیش کتاب جدیدش را «سرزمین شادی» نامید، امیلی شولتز که اولین کتابش را با همین نام در سال 2006 چاپ کرده بود از فروش نسخه الکترونیکی کتابش سود برد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ این نویسنده جوان از شانسی بزرگ برخوردار شد : این که یک نویسنده بزرگ و پرفروش همان نامی را برای کتابش انتخاب کرده بود که این نویسنده نوقلم روی کتابش گذاشته بود.

شولتز در سال ۲۰۰۶ اولین رمانش را با عنوان «سرزمین شادی» منتشر کرد. داستان این رمان در یکی از مکان های مخصوص بازی های ویدیویی اتفاق می افتاد و این کتاب، فروشی متوسط داشت. اما هفته پیش شولتز فهمید که در سال ۲۰۱۳ تنها در یک هفته ۲۰۰ نسخه از کتابش به فروش رفته است. این همان هفته ای بود که کتاب جدید استیون کینگ با عنوان «سرزمین شادی» وارد بازار کتاب شد.

جالب این است که کتاب «سرزمین شادی» کینگ نیز تقریبا چنین محتوایی دارد و داستانش در یک پارک شادی می گذرد. اما این کتاب در قالب کتاب الکترونیک منتشر نشده بود و افرادی که می خواستند نسخه الکترونیک کتاب کینگ را بخرند به اشتباه نسخه الکترونیک کتاب شولتز را در کتابخوان کیندل یا دیگر کتابخوان‌ها، دانلود می کردند.

با وجود اینکه بعضی از کسانی که کتاب شولتز را بازبینی و نقد کردند، آن را با توجه به ارزش های خودش نقد کردند، بیشتر خوانندگان هنوز هم فکر می کردند این یکی از کتاب های کینگ است. بعضی ها فکر می کردند او جهتی تازه و فوق العاده گرفته است؛ یکی از این افراد شیلا پیبلز از اوهایو بود که نوشته بود: احتمالا یکی از بهترین کتاب هایی که توسط استیون کینگ نوشته شده است. این داستان معمولی و همیشگی کینگ نیست، بلکه داستانی گرم و خارق العاده است.

بعضی های دیگر هم دلشان برای عنصرهای معمولی روایت گری کینگ تنگ شده بود؛ مانند کارن سابین که در نقد خود نوشته بود که تلاش شولتز به خاطر نداشتن هیچ گونه حس تعلیق به استانداردهای کینگ نمی رسد.

از نظر خود شولتز هم تنها راه پاسخ دادن به این طرفداران گیج این بود که به آن ها نشان دهد پول بادآورده جدیدش را چطور خرج می کند. او یک اکانت اینترنتی ساخته و از هر خریدی که با پول استیون کینگ انجام می دهد عکس می‌گیرد و در این صفحه قرار می دهد. او تا به حال ۵۲۶ دلار (۳۰۹ یورو) خرج چیزهایی مانند یک شام مفصل هندی، تعمیر ضربه گیر ماشینش و خرید مبل در مغازه «ایکه آ» کرده است.

خود شولتز اینطور نوشته است: به نظرم راه اندازی وبلاگی برای نشان دادن اینکه چطور دارم پول استیون کینگ را خرج می‌کنم راه خوبی برای تمام کردن این داستان بامزه و عجیب باشد. 

 

نظر شما