شناسهٔ خبر: 18066 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حل مشکلات مساجد در صدر برنامه های دولت و مجلس قرار گیرد

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که کانون‌های فرهنگی مساجد برای جذب کودکان و نوجوانان از بودجه امکانات کافی برخوردار نیستند، گفت: مشکلات مساجد باید به عنوان اولویت‌های برنامه های فرهنگی دولت و مجلس باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه محوریت قرار گرفتن مساجد در جامعه اسلامی مسئله مهمی است که مشکلات فرهنگی اجتماعی کشور را کاهش می دهد، اظهار کرد:ائمه جماعات مساجد و مبلغین برای تاثیر گذارزی بیشتر نباید دغدغه معیشتی داشته باشند و از این نظر باید از حوزه های علمیه حمایت شود.

وی درباره تاثیر حضور کودکان و نوجوانان در مساجد و ضرورت پرداختن و توجه به این مساله،اظهار کرد: حضور کودکان و نوجوانان در مساجد به شکل گیری جامعه اسلامی مسجد محور در آینده کمک شایانی را می کند.

کانون های فرهنگی مساجد برای جذب کودکان و نوجوانان از بودجه امکانات کافی برخوردار نیستند

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اهمیت انس گرفتن کودکان با مساجد از سنین پایین را ضروری دانست و افزود:کودکان و نوجوانان از سنین پایین با انس گرفتن با مساجد بستر تربیت اسلامی را فراهم می کنند.بنابراین برگزاری برنامه های مختلف در مساجد در جذب کودکان و نوجوانان موثر است. برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب مخصوصا در ایام تابستان و فراغت دانش آموزان از تحصیل توسط کانون‌های فرهنگی مساجد نقش مهمی را در جذب کودکان و نوجوانان به مساجد ایفا می‌کنند. 

زاهدی با انتقاد از کمبود امکانات کانون‌های فرهنگی مساجد و بسیج برای جذب کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: متاسفانه کانون های فرهنگی مساجد برای جذب کودکان و نوجوانان از بودجه امکانات کافی برخوردار نیستند و معمولا افراد خودساخته و بی ادعایی در این کانون ها بدون کوچکترین چشم داشتی فعالیت می‌کنند. 

رئیس کمیسین آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: برخی از کانون های فرهنگی و مراکز بسیج واقع در مساجد برای برگزاری یک اردوی تفریحی ساده دچار مشکل هستند و نیاز به حمایت دستگاه های فرهنگی مختلف دارند.

بودجه‌های فراوانی در بخش‌های مختلف فرهنگی کشور هزینه می‌شود که از بازدهی لازم هم برخوردار نیستند

وی به صرف بودجه‌های فراوان در بخش های مختلف فرهنگ کشور اشاره و عنوان کرد: متاسفانه بودجه‌های فراوانی در بخش‌های مختلف فرهنگی کشور هزینه می‌شود که از بازده لازم هم برخوردار نیستند اما در قبال مساجد و کانون‌های فرهنگی آن ها کم لطفی می شود.

زاهدی همچنین به نقش ائمه جماعات مساجد در جذب کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات برای جذب اقشار مختلف مردم به خصوص کودکان و نوجوانان باید وقت زیادی را به مساجد اختصاص دهند اما مشکلات مختلف معیشتی این اجازه را به آن ها نمی دهد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت از ائمه جماعات مساجد و مبلغین را مسئله مهمی دانست و اضافه کرد: ائمه جماعات مساجد و مبلغین برای تاثیر گذاری بیشتر نباید دغدغه معیشتی داشته باشند و از این نظر باید از حوزه‌های علمیه حمایت شود.

وی در پایان با بیان اینکه حل مشکلات مساجد باید از اولویت‌های دستگاه‌های مختلف مانند دولت و مجلس باشد،افزود: دولت و مجلس و دیگر دستگاه های مسئول حل مسائل مربوط به مساجد را با توجه به تاثیرگذاری فراوان این مکان مقدس باید در صدر برنامه های خود قرار دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما