شناسهٔ خبر: 18111 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‎ریزی دانشگاه علم و صنعت برای گسترش همکاری‎های بین‎المللی

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: انتظار داريم دفتر همکاری‌های علمی بين‌المللی، خودش را در فضای خارج از کشور قرار دهد و فضاهای مطلوب ارتباطی را شناسايی، جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی کند که به هر طريق لازم، همکاری‌های جدی دانشگاه با ديگر دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها را در سطح بين‌المللی شروع کنيم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر محمد علی برخورداری در مراسم قدردانی و معارفه مدير قديم و جديد دفتر همکاريهای علمی و بين المللی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اهميت روابط بين‌المللی این دانشگاه گفت: اکنون ديگر مثل گذشته نيست که فعاليت بين‌المللی دانشگاه‌ها فقط بخش اداری را شامل شود و بحث بين‌المللی شدن به عنوان يکی از عوامل رشد دانشگاه‌‌ها مطرح است.

وی ادامه داد: بنابراين لازم است فعاليت اين دفتر نيز در مسيرهايی که نياز بيشتری وجود دارد، سوق داده شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: کار بزرگی در پيش داريم. دفتر همکاری‌های علمی بين‌المللی، در مديريت دانشگاه جايگاه خاصی دارد و بين‌المللی کردن فضای دانشگاه، در ارتقای رتبه دانشگاه در سطح ملی و بين‌المللی نقش دارد.

وی تصریح کرد:  انتظار داريم دفتر همکاری‌های علمی بين‌المللی، خودش را در فضای خارج از کشور قرار دهد و فضاهای مطلوب ارتباطی را شناسايی، جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی کند که به هر طريق لازم، همکاری‌های جدی دانشگاه با ديگر دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها را در سطح بين‌المللی شروع کنيم.

برخورداری از مدير دفتر همکاری‌های علمی و بين‌المللی دانشگاه خواست با کمک دانشجويان علاقه‌مند و توانمند، امکانات ديگر دانشگاه‌های جهان را از منظر برقراری ارتباط با آنها، رصد کنند و زمينه‌های همکاری و ارتباط را در قالب جذب دانشجوی بين‌المللی، فرصت مطالعاتی، بورس و انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک، به طور مرتب به مديريت دانشگاه اعلام کنند تا بتوان با برنامه‌ريزی منسجم و دقيق، به اين مهم دست يافت و تحولی در اين حوزه ايجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اين مراسم از خدمات دکتر هادی خرميشاد (مدير سابق دفتر همکاري‌های علمی و بين‌المللی) با اهدای لوح و هدايا تجليل شد و دکتر هادی‌شهريار شاه‌حسينی به عنوان مدير جديد اين دفتر معرفی شد.

نظر شما