شناسهٔ خبر: 18227 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ داستان دینی - تاریخی از «محمود حکیمی» منتشر می‌شود

محمود حکیمی از انتشار ۱۰ داستان تاریخی ـ دینی با عناوین «سوگند مقدس»،‌ «بازگشت به قرآن»،‌ «سلحشوران علوی»،‌ «بانگ بیداری»‌و ... از سوی انتشارات به‌نشر خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمود حکیمی نویسنده  از انتشار ۱۰ داستان خود از سوی انتشارات «به نشر»‌ تا پایان تابستان خبر داد و گفت:‌ پیش از این ۱۰ داستان دینی خود را در اختیار انتشارات «به نشر»‌ قرار داده بودم که اینک در دست حروف‌چینی است و قرار است در قالب یک مجموعه ده جلدی منتشر شود.

وی افزود:‌ «سوگند مقدس»،‌ «سلحشوران علوی»‌، «بازگشت به قرآن» ،‌ «بانگ بیداری»‌ و ... از جمله عناوین این داستان‌هاست. «سوگند مقدس»‌ داستانی درباره نهضت‌های ضد استعماری در کشور گینه است،‌ این داستان حادثه واقعی شورش مسلمانان گینه در برابر استعمار فرانسه در ۴۰ سال پیش را روایت می‌کند.

حکیمی تصریح کرد:‌ «سلحشوران علوی»‌ نیز داستان دیگر این مجموعه است که روایتی است از سربداران و قیام شیعیان در برابر ظلم و استبداد مغولان در دوران حکومت ایلخانان. پیش از این نیز جلوه‌هایی از این قیام در سریال «سربداران»‌ به نمایش درآمده بود،‌ من در این داستان،‌ روایت شیخ خلیفه از شیعیان ایران که توسط مغولان در مسجد به دار آویخته می‌‌شود و خونخواهی طرفدارانش را به تصویر کشیده‌ام.

این نویسنده که اخیراً‌ کتاب «امام علی(ع) جانشین راستین»‌ نیز از او منتشر شده است،‌ گفت:‌این داستان‌ها پیش از این در مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام»‌ منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما