شناسهٔ خبر: 18231 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین فیلمی که اوباما و همسرش با هم دیدند

اوباما و همسرش در پیامی ویدیویی خاطرات خود از سال‌ها پیش که فیلم «کار درست را انجام بده» به کارگردانی اسپایک لی را دیده بودند، بیان کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ وقتی که فیلم مستقل 6 میلیون دلاری «کار درست را انجام بده» با موضوع تنش‌های نژادی در آمریکا یک چهارم قرن پیش اکران شد، کسی فکر نمی کرد روزی به عنوان یکی از شاهکارهای سینما شناخته شود اما این دقیقا اتفاقی است که افتاد، چون اولین رییس جمهور سیاه‌پوست ایالات متحده و اولین رییس سیاه‌پوست آکادمی اسکار از آن تجلیل کردند.

اسپایک لی نویسنده و کارگردان و ستاره فیلم در موزه هنر لس آنجلس که پر از طرفداران بود برای حضار کتاب‌هایشان را امضا کرد، در مراسم پذیرایی شرکت کرد و به سوال‌های رسانه‌ها هم پاسخ داد. شریل بون آیزکس رییس آکادمی اسکار او را معرفی کرد.

از دست اندرکاران ساخت فیلم که در مراسم حضور داشتند می توان به تام پولاک که آن زمان رییس کمپانی یونیورسال بود و اجازه ساخت فیلم را داده بود، رابی رید مسئول انتخاب بازیگرها و پرستون هولمز طراح تولیدی اشاره کرد. بازیگران ریچارد ادسون (در نقش ویتو) و راجر اسمیت (در نقش اسمایلی) و چاک‌ دی که آهنگ اصلی فیلم را ساخته بود هم در مراسم حضور داشتند.

درست قبل از پخش فیلم در مراسم، لی اشاره کرد که سورپرایزی برای همه دارد. بعد از آن ویدیویی روی صفحه ظاهر شد که باراک اوباما و بانوی اول کاخ سفید میشل اوباما در آن دیده می شدند. اوباما در اين فيلم بیست و پنجمین سالگرد ساخته شدن فیلم را به اسپایک لی و تمام حضار تبریک گفت و تعریف کرد که این فیلم اولین فیلمی بود که به همراه بانوی اول به تماشایش نشسته بود.

اوباما گفت: اسپایک، ممنونم که داستانی قدرتمند را تعریف کردی. امروز من چند موی خاکستری بیشتر از سال 1989 روی سرم دارم، اما «کار درست را انجام بده» هنوز هم آینه‌ای به درون جامعه ماست و علاوه بر اینکه می‌تواند ما را بخنداند، ما را مجبور به تفکر می کند و برای اینکه خودمان را در یکدیگر ببینیم ما را به چالش می کشد.

آکادمی اسکار فیلم‌های اسپایک لی را تا روز بیست و دوم ماه جولای به نمایش خواهد گذاشت و همچنین عکس‌های گرفته شده توسط برادر او دیوید لی را نیز نمایش مي دهد. عصر روز یکشنبه هم مراسم نمایش دیگري براي اين فيلم در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

 


 

نظر شما