شناسهٔ خبر: 18263 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سازها برای قربانیان بمباران سردشت کوک شد

گروه موسیقی حامی محیط زیست «خورشید سیاه» بعد از انتشار آلبوم «خرس سیاه بلوچی» در تدارک تولید تازه ترین آلبوم خود با مضامین محیط زیستی و اجتماعی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ طاهر علی‌رمضانی سرپرست گروه موسیقی «خورشید سیاه» در تشریح تازه ترین فعالیتهای زیست محیطی این گروه توضیح داد: بعد از انتشار تک‌آهنگ «اشک سیاه» که پیش از این با هدف حمایت از گونه‌های جانوری ایران به ویژه یوزپلنگ ایرانی تولید شد، تصمیم داریم تولید آلبوم جدیدمان را نیز آغاز کنیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته آلبوم جدید شامل ۹ قطعه موسیقایی در سبک و سیاق کارهای قبلی گروه است که دو قطعه آن با موضوعات فاجعه هفتم تیر و بمباران شیمیایی سردشت و قطعات دیگر پیرامون دفاع از محیط زیست با موضوعاتی چون ریزگردها، ببر مازندران ارائه خواهد شد.

این نوازنده و آهنگساز با اشاره به یکی دیگر از قطعات این آلبوم موسیقی گفت: در اقیانوس آرام جایی میان کشور ژاپن و آمریکا محلی قرار دارد که به آن قاره کثیف می گویند. در این محل که وسعت جغرافیایی آن به اندازه وسعت کشورمان است انباشتی از زباله های دریایی وجود دارد که دوستداران محیط زیست از آن به عنوان قاره هفتم نیز یاد می کنند. ما در این آلبوم قطعه ای را پیرامون این محل طراحی کردیم که تصور می کنم مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

علی‌رمضانی بیان کرد: تمامی شعرهایی که برای این تولید این آلبوم در نظر گرفته ایم مجوز خود را از دفتر موسیقی وزارت ارشاد دریافت کرده و امیدواریم با توجه به فراهم شدن امکانات به زودی ضبط آلبوم را آغاز کنیم.

سرپرست گروه موسیقی «خورشید سیاه» به برگزاری کنسرت های آینده این گروه نیز اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری کنسرت موفقی که اواخر خرداد ماه با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست به صورت رایگان برگزار شد، تصمیم داریم در ادامه فعالیتهای سه سال قبل خود روز ۲۰ شهریور همزمان با روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات کنسرتی را برگزار کنیم که طبق سنوات گذشته با حمایت دیدبان حقوق حیوانات و انجمن یوز برگزار خواهد شد.

 گروه خورشید سیاه در پاییز سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و به عنوان اولین و تنها گروه حامی محیط زیست با آهنگ هایی در زمینه‌ مشکلات محیط زیستی و خشونت علیه حیوانات و همچنین مشکلات اجتماعی آثار خود را به جامعه معرفی کرد. جهانگیر رها خواننده و نوازنده گیتار باس، آرش اسلامی نوازنده گیتار الکتریک و من نوازنده گیتار باس اعضای گروه نوازندگان این آلبوم موسیقایی را تشکیل می دهند.

گروه موسیقی «خورشید سیاه» که پیش از انتشار این آلبوم موسیقایی با ارائه تک آهنگ خود را به جامعه موسیقی معرفی کرده بود اولین بار آهنگ «خرس سیاه بلوچی» را منتشر کرد.

این گروه موسیقایی طی فعالیتهای چند ساله  گذشته خود غیر از برگزاری چند کنسرت موسیقایی که با استقبال خوب علاقه مندان موسیقی و محیط زیست برگزار شد به انتشار چندین قطعه موسیقی از جمله «ریز گرد عربی»، «به نوروز»، «قاره هفتم»، «داروک»، «آقای رییس جمهور بعدی» و «قسمت نامه» اقدام کرد.

قطعه «آقای رئیس جمهور بعدی» آهنگی بود که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه ۱۳۹۲ منتشر شد. این آهنگ مطالباتی از رئیس جمهور آینده کشور در زمینه محیط زیست و مشکلات اجتماعی بود که در زمان انتشار مورد توجه محافل دانشجویی و انتخاباتی قرار گرفت به طوری که محسن رضایی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، ضمن فعالیت‌های تبلیغاتی خود در یکی از دانشگاه‌ها، این اثر را شنیده و درباره آن صحبت کرده بود.

 

نظر شما