شناسهٔ خبر: 18285 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامزدهای بخش نقد و پژوهش جایزه قلم زرین اعلام شد

دبیر دوازدهمین دوره جایزه قلم زرین از نهایی شدن اسامی نامزدهای راه‌یافته به دور نهایی بخش نقد و پژوهش خبر داد و گفت: در این بخش نیز مانند دو بخش شعر و داستان، یک نفر به عنوان برگزیده اعلام شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی‌اکبر والایی، دبیر دوازدهمین دوره جایزه قلم زرین، با اشاره به نهایی شدن نامزدهای بخش نقد و پژوهش گفت: در این بخش از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه سه عنوان اثر با نام‌های «آیه تطهیر در آینه شعر عرب» تألیف زهره اخوان مقدم، «تجلی اسطوره مذهبی در شعر انقلاب اسلامی» نوشته سکینه برناکی و «بررسی تطبیقی عناصر روایی قصه حضرت یوسف(ع) در قرآن و سیاوش در شاهنامه» اثر زهرا محمودیان راوی‌نژاد به دور نهایی راه‌یافته‌اند.

وی به تعداد برگزیده‌های این دوره اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر سه برگزیده در سه بخش شعر، داستان و نقد و پژوهش، بخش تقیدیری نیز خواهیم داشت. دبیرخانه در این دوره تصمیم گرفت که در کنار بخش جوایز، بخشی را برای تقدیری‌ها در نظر بگیرد که براین اساس تعدادی از آثار نیز به عنوان تقدیری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

به گفته دبیر دوازدهمین دوره جایزه قلم زرین، اختتامیه این دوره جشنواره روز شنبه، ۱۴ تیر ماه، همزمان با روز گرامیداشت قلم در حوزه هنری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ به تماشاخانه مهر مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما