شناسهٔ خبر: 18341 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز اجراهای دانشجویی ایرانشهر با یادی از محمد بهرامی مساعد

کارگردان نمایش «قصر» با نشان دادن تصویری به مخاطبان گفت: حالا باید کمی درباره این تصویر برای شما توضیح دهم. صاحب این تصویر «محمد بهرامی مساعد» بود. بله بود چون بیشتر از یک سال است که جز یاد و خاطرش از او در میان ما نیست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ آئین افتتاح دو نمایش «قصر» و «ناصر سعید طهرانی» شب گذشته ۹ تیرماه با حضور مجید سرسنگی رئیس تماشاخانه ایرانشهر و جمعی از هنرمندان در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

آرمین جوان کارگردان نمایش «قصر»، با تشکر از مجید سرسنگی و مسئولان تماشاخانه ایرانشهر، گفت: حضور گروه ما در این مکان خود دلیل وجود گوش‌هایی هوشیار و شنوایی است که می‌توانند یا می‌خواهند از دور دست‌ها چیزی بشنوند، پس باید امیدوار بود و قدردان.
وی ادامه داد: همین طور باید امیدوار بود که تماشاگران سطح توقعشان از تئا‌تر را افزایش دهند. تئا‌تر می‌تواند چیزی فرا‌تر از رسانه باشد. سازوکاری که اتفاقاً برخلاف رسانه از پیام و خطابه بپرهیزد، مخاطب نداشته باشد بلکه تماشاگر داشته باشد. چرا که تماشاگر فضای بیشتری برای حفظ فردیت خود خواهد داشت. با این نگاه گروه قصر تمام تلاش خود را در ایجاد زبانی دیگر برای مشارکت و کنش تماشاگر در تولید معنا به کار بسته است.

کارگردان نمایش «قصر» با نشان دادن تصویری به مخاطبان افزود: حالا باید کمی درباره این تصویر برای شما توضیح بدهم. صاحب این تصویر «محمد بهرامی مساعد» بود. بله بود چون بیشتر از یک سال است که جز یاد و خاطرش از او در میان ما نیست. جوان مستعدی که اگر می‌بود، امشب شما نیز درباره توانایی‌هایش بر روی صحنه با من هم قول می‌شدید.

جوان ادامه داد: جواهری که در کنار دوستانش در این غروب تیرماه می‌درخشید. من این اجرا را پیشاپیش به او تقدیم می‌کنم چرا که در حسرت چنین لحظه‌ای ناکام ماند.

از آنجا که داریوش رشادت اجرای دیگری در تالار سایه مجموعه تئا‌تر شهر دارد محمود احدی نیا نویسنده «ناصر سعید طهرانی» به جای او به سخنرانی پرداخت.

احدی‌نیا گفت: آرزو دارم تئا‌تر رئالیسم به تئا‌تر ما بازگردد و پیرامون آن آثار نمایشی زیادی به اجرا در آید.

نویسنده نمایش «ناصر سعید طهرانی» با اشاره به کثرت دانشجویان و کم بودن سالن‌های نمایشی اظهار داشت: از مدیر فرهنگی هم چون مجید سرسنگی تشکر می‌کنم که این امانت را به دست ما سپردند و ما وامدار این امانت هستیم.

از جمله هنرمندانی که در مراسم افتتاح این نمایش حضور داشتند و به تماشای نمایش‌ها پرداختند می‌توان به؛ رضا بابک، مریم معترف، حسن باستانی، حسین پارسایی، محمد ساربان، کمال زارعی، ماکان اشکواری، وحید لک، توحید معصومی، شیرین یزدان بخش و مسعود فروتن اشاره کرد. همچنین مسعود فروتن اجرای این برنامه را بر عهده داشت.

نمایش «قصر» هر شب ساعت ۱۹ و نمایش «ناصر سعید طهرانی» هر شب ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان به خرید بلیط و تماشای نمایش‌های این مجموعه می‌توانند به سایت تماشاخانه ایرانشهر به آدرس www. tamashakhaneh. ir مراجعه و یا با شماره‌های ۸۸۸۱۴۱۱۵ و ۸۸۸۱۴۱۱۶ تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها:

نظر شما