شناسهٔ خبر: 18379 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حذف رشته های غیرمرتبط در دانشگاه فرهنگ و هنر

سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر از حذف رشته های غیرمرتبط با موضوع فرهنگ در این دانشگاه خبر داد و به زمان آغاز ثبت نام در دوره های این دانشگاه، اشاره کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حمید شاه آبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یکسال اخیر جهت ارتقا، استاندارد سازی و ساماندهی رشته های دانشگاه فرهنگ و هنر، گفت: ساماندهی رشته های تحصیلی مراکز تابعه برای پذیرش مهرماه سال ۱۳۹۳، کاهش رشته های غیر مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد کمیته های تخصصی برای استاندارد سازی و نظارت رشته های موجود و تعریف رشته های جدید مرتبط با نیازهای فرهنگ و هنر کشور از برنامه های این مرکز بوده که جلسات ساماندهی رشته ها در کمیته مشترکی با حضور روسای مراکز تابعه و مدیران موسسه برگزار شد.

به گفته سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر، در سال جاری تلاش شده در راستای دپارتمان گرایی مراکز، حوزه های تخصصی هر دپارتمان رشته های خود را تمدید و توسعه دهند و بر اساس نیاز سنجی و طرح آمایش، پذیرش رشته های غیر مرتبط با ماموریت این موسسه کاهش پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این موسسه، ۱۵۸ گرایش در گروههای تحصیلی مرتبط با فرهنگ و هنر دارد که ۶۸ رشته در مقطع کاردانی، ۸۷ رشته در مقطع کارشناسی و ۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.

به گزارش مهر، ثبت نام دانشجویان جدید جهت ورود به مراکز علمی – کاربردی در مرداد ماه و از طریق سازمان سنجش آموزش کشو ر انجام می شود.

 

نظر شما