شناسهٔ خبر: 18381 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی در ترم تابستان

در بخشنامه جدید معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد به برخی فعالیتهای فرهنگی و قرآنی همچنین برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی اشاره و تاکید شده عدم رعایت قانون پوشش، برخورد مسئولان را در پی دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، در بخشنامه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد جهت همزمانی با ماه رمضان و آغاز ترم تابستان این دانشگاه به برخی موارد اشاره شده است.

۱-در طول ترم تابستان عموم واحدها و مراکز آموزشی موظف هستند با تشکیل مداوم جلسات شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی در مورد مسائل فرهنگی مبتلا به تصمیم‌گیری کرده و با مدیریت شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی استان، فعالیت‌های مصوب را اجرا کنند.

۲- با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با بخشی از ترم تابستان، بخشنامه ماه مبارک رمضان درباره فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به تناسب ایام تحصیلی و با هماهنگی سایر بخش‌های آموزشی و پژوهشی انجام می‌شود.

۳- ضمن اعلام مجدد مصوبه جلسه ۱۹۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی طرح مصادیق پوشش ویژه دانشجویان(پیوست) و جدیت در اجرا مفاد ابلاغی به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌ها و سیاست‌های ذیل پیگیری شود:

الف) اجرای برنامه‌ها و مصوبات مربوط به رعایت عفاف و حجاب به هیچ عنوان نباید ناقض کرامت انسانی دانشگاهیان و شأن محیط دانشگاه شود. بنابراین در این زمینه راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب (مصوبه جلسه ۵۶۶) و اصول و مبانی و روش‌های اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب مصوب (جلسه ۴۱۳) شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخشنامه راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب لازم الاجراست.

ب) همه ارکان دانشگاه اعم از رئیس واحد و معاونان فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و اداری و مالی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حفظ هنجارهای مصوب مسئولیت دارند.

ج) به منظور هدایت راهبردهای مذکور، از حضور مشاوران فرهنگی دانشجویی در تمام واحدها و مراکز آموزشی، بهره‌گیری مطلوب صورت پذیرد.

د) برگزاری جلسات توجیهی، مناظره، پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاد اندیشی در طول ترم تحصیلی و همچنین در قالب برنامه‌ها و اردوهای توجیهی آغاز سال تحصیلی، با مشارکت دانشجویان و کانون‌های عفاف و حجاب به منظور گسترش فرهنگ این فریضه مورد تاکید قرار گیرد.

ه) با توجه به نامه شماره ۱۶۱۶۷/۱۱ مورخ ۹۳/۲/۲ در خصوص دوره‌های آموزش فرهنگی، تمهیدات لازم جهت برگزاری کارگاه‌ها روش‌های بسط و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف با کد شناسه ۵۰۶۰ ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان اتخاذ شود.

و) شایسته است همه ساله در هفته فرهنگی"  آفتاب مهر" ترتیبی اتخاذ شود تا با تمهیدات لازم از دانشجویان، استادان و کارکنان که حرمت هنجارها را پاس داشته و نسبت به رعایت پوشش اسلامی اهتمام داشته ‌اند تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است اصرار بر هنجار شکنی و عدم رعایت قانون پوشش اسلامی، همچون سایر موارد عدم رعایت مقررات دانشگاه، رسیدگی مراجع ذیربط با اشراف و نظارت رئیس واحد را در پی خواهد داشت.

نظر شما