شناسهٔ خبر: 18392 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزارت ارشاد و نظام پزشکی تبلیغات حوزه سلامت را ساماندهی می کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با رییس سازمان نظام پزشکی کشور بر ساماندهی علمی و حرفه ای تبلیغات حوزه سلامت با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا، علی جنتی روز سه شنبه در دیدار با علیرضا زالی هدف ازتنظیم لایحه مذکور را ساماندهی تبلیغات در مطبوعات و رسانه ها عنوان کرد و افزود: به زودی دولت آن را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم از در اولویت می باشد و از همه چیز مهمتر است اظهار داشت: باید با تمامی رسانه هایی که تبلیغات حوزه های پزشکی و سلامت را انجام می دهند تعامل داشت و تذکرات و توصیه های پزشکی و علمی لازم را به آنها گوشزد کرد.

جنتی از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با سازمان نظام پزشکی کشور و تدوین قانون تبلیغات پزشکی مدون در قالب یک تفاهم نامه خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور می توان آموزش های همگانی درباره مسایل پزشکی و سلامت و تغذیه را از طریق مطبوعات و رسانه ها به مردم ارایه داد و در این میان تایید متخصصان و پزشکان از سوی سازمان نظام پزشکی ضروری است.

جنتی اظهار داشت: در روزنامه ها و دیگر رسانه ها می توان از نویسندگان و صاحبان فن در جهت آگاهی دهی به افکار عمومی کمک گرفت و در قالب مقالات و یادداشت های پزشکی اطلاع رسانی عمومی کرد.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ایجاد فضایی با نشاط و فرهنگی آمادگی فراهم کردن امکانات فرهنگی و هنری از جمله سینما و تئاتر و ... ویژه جامعه پزشکی کشور را دارد.

در ادامه این جلسه که با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، خدادی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و جمعی از معاونین سازمان نظام پزشکی کشور برگزارشد، رییس سازمان نظام پزشکی کشور نیز بر ساماندهی علمی و حرفه ای تبلیغات حوزه سلامت با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

علیرضا زالی ادامه داد: سیاست ما در دوره جدید ورود جدی تر سازمان نظام پزشکی به حوزه تبلیغات و آموزش همگانی به مردم در این زمینه می باشد.

نظر شما