شناسهٔ خبر: 18409 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میرکریمی تهیه کننده یک کارگردان فیلم‌اولی شد

رضاميرکريمي تهيه کننده فيلم نامه جديد محمدرضا گوهري است که با کارگرداني سالم صلواتي ساخته مي شود تا در جشنواره فيلم فجر پيش رو نام جديدي از يک فيلم ساز جوان را بر سر زبان ها بياورد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ نام رضا ميرکريمي با عنوان تهيه کننده در کنار اسامي کارگردانهاي جواني  قرار گرفته است که فضاي فيلم خود را در  شهرستان روايت مي کنند و هم با هزينه هاي پايين  نگاه نويني از قصهگويي تصويري را شکل داده اند.

سال گذشته در جشنواره فيلم فجر سي و دوم، تا آخرين روز خود خالي از روايت فيلم هايي از زبان شهرستاني ها بود اما در دهمين روز جشنواره فيلم فجر، سالم صلواتي جوان سنندجي که با فيلم «زمستان آخر» در بخش خارج از مسابقه حضور داشت فيلمي آرام و شريف از تصوير روستايي در منطقه کردستان را به کمک بازيگران  آن جا ارائه کرد. از اتفاقات خوبي که براي «زمستان آخر» افتاد آشنايي کارگردان جوان آن با رضا ميرکريمي و محمدرضا گوهري بود که شرايط خوبي را براي اين ارتباط بوجود آورد و اتفاق خوبي براي وي رقم زد.  بايد منتظر ماند و ديد رضاميرکريمي تهيهکننده فيلم نامهي جديد محمدرضا گوهري با کارگرداني سالم صلواتي مي شود تا در جشنواره فيلم فجر نام جديدي از يک فيلم ساز جوان را بر سر زبان ها بياورد.

سالم صلواتي کارگردان جوان سينماي ايران گفت: اين روزها به همراه محمدرضا گوهري فيلمنامه نويس کشورمان به شدت در گير فيلم نامه اي با عنوان موقت «تصادف» هستم.  وي ادامه داد: ايده اوليه اين سناريو با آقاي گوهري است و در حال بازنويسي نهايي اين فيلم هستيم و چون فکر مي کنم نوشتن اين کار سخت هست تمام وقت خود را گذاشتيم که فيلمنامه اي خوب را آماده کنيم.

کارگردان «زمستان آخر»  خاطرنشان کرد:فضاي فيلم جديدم در کردستان نخواهد بود و در يکي از شهرهاي ديگر ايران است و با زبان فارسي ساخته مي شود.

صلواتي در مورد اين که چرا فيلم را مثل کار قبلي اش به زبان کردي توليد نميکند گفت: داستان فيلم به گونه اي هست که مي توانم آن را در کردستان و با زبان کردي توليد کنم ولي با توجه به شرايطي که براي اکران سينماي ايران وجود دارد لازمه نمايش يک فيلم، فارسي زبان بودن آن است.

اين کارگردان جوان سنندجي اضافه کرد: خيلي دوست دارم دومين فيلم من بتواند جاي من را به عنوان يک سينماگر ايراني در سينماي ايران تثبيت کند و براي همين وسواس خاصي در مرحله نگارش فيلمنامه دارم و فعلا نمي توانم بگويم که اين فيلم در جشنواره فيلم فجر امسال حضور خواهد داشت يا نه؟

نظر شما