شناسهٔ خبر: 18439 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تماشاخانه‌های حوزه هنری میزبان دو نمایش جدید می‌شوند

نمایش‌های «کابوس‌های شکستهٔ خاک» به کارگردانی احسان ملکی و «حقیقتی دربارهٔ مریم» به کارگردانی پرویز باقری از روز یکشنبه‌، ۱۵ تیرماه به ترتیب در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» به صحنه می‌روند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نمایش‌های «کابوس‌های شکستهٔ خاک» به کارگردانی احسان ملکی و «حقیقتی دربارهٔ مریم» به کارگردانی پرویز باقری از روز یکشنبه‌- ۱۵ تیرماه- به ترتیب در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» به صحنه می‌روند.

نمایش «کابوس‌های شکستهٔ خاک» نوشتهٔ ناصر حبیبیان و با کارگردانی احسان ملکی از روز یکشنبه- ۱۵ تیرماه- ساعت ۱۹ در تماشاخانهٔ «مهر» اجرای عمومی خود را آغاز خواهد کرد.

این نمایش از تولیدات حوزه هنری استان لرستان بوده و پیش از این در بخش رقابتی بیست و دومین جشنوارهٔ سراسری تئا‌تر سوره‌ ماه با عنوان «وقتی خدا گریه می‌کند» شرکت داشت و توانست جوایز اول طراحی صحنه، ‌ دوم نمایش‌نامه‌نویسی و سوم موسیقی را از آن خود کند.

این نمایش، داستانی تاریخی دارد و اکنون با کمی تغییر در محتوا نسبت به اجرای در جشنواره‌، از روز یکشنبهٔ هفتهٔ آینده میزبان علاقه‌مندان به تئا‌تر می‌شود.

همچنین نمایش «حقیقتی دربارهٔ مریم» نوشتهٔ محمد مهدی شهرتی و با کارگردانی پرویز باقری از روز یکشنبهٔ هفتهٔ آینده، ‌ ساعت ۱۸ در تماشاخانهٔ «ماه» به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی از تولیدات مرکز استانی سیستان و بلوچستان بوده و موضوع حجاب در فرهنگ اسلامی را دستمایهٔ داستانی خود قرار داده است و به مدت یک هفته در تماشاخانهٔ «ماه» از تماشاگران تئا‌تر استقبال خواهد کرد.

تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» در ساختمان حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه واقع شده‌اند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با شماره‌ تلفن‌های ۲-۸۸۸۰۴۰۷۱ تماس حاصل نمایند.

نظر شما