شناسهٔ خبر: 18447 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پس از افطار نیم بها به سینما بروید

تماشای تئاتر «هیولا خوانی» پیش از افطار، دیدن سریال طنز «هفت سنگ» و البته استفاده از طرح ویژه ماه مبارک رمضان سینماها که در آن بلیت ها نیم بها است پیشنهادهای این هفته ما برای داشتن آخر هفته ای فرهنگی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، قبل از اینکه بسته پیشنهادی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری مهر را برای یک آخر هفته هنری باز کنید، لازم است آغاز ماه مبارک رمضان را به شما تبریک بگوییم. هرچند معمولا مردم در این ماه کمتر به بیرون رفته و بیشتر ترجیح می دهند ساعت های اولیه بعد از افطار را در خانه بمانند و تلویزیون نگاه کنند، اما سینما برای اینکه بتواند همچنان برای مخاطبان خود جذاب باشد، طرح ویژه ای را در این ماه اجرا کرده است. طرح ویژه ماه مبارک رمضان شامل نمایش فیلم های مختلف روز سینمای ایران و همچنین فیلم هایی که در گذشته اکران شده و با استقبال خوبی از سوی مردم برخوردار بوده، است.

علاقه مندان به سینما می توانند هرشب در سانس های بعد از افطار به سینماها رجوع کرده و فیلم های مورد علاقه خود را با بلیت نیم بها تماشا کنند. البته این طرح معمولا مورد استقبال مخاطبان جوان قرار می گیرد. در این میان تعدادی از پردیس های سینمایی نیز به زودی فیلم های خاطره انگیز سینمای ایران از جمله «دلشدگان»، «ناخدا خورشید»، «پری»، «آژانس شیشه ای»، «مسافران»، «کمال الملک»، «کاغذ بی خط»، «هامون»، «لیلی با من است»، «ای ایران»، «زیر پوست شهر»، «گل های داوودی»، «بچه های ایران» را در سانس نیمه شب اکران می کنند.

اما این هفته به شما پیشنهاد می کنیم فیلم سینمایی «تجریش ناتمام» به کارگردانی پوریا آذربایجانی را تماشا کنید. این فیلم سینمایی از چهارشنبه 11 تیر ماه در گروه سینمایی استقلال به نمایش گذاشته شده است. این فیلم داستان دو دانشجو است که بعد از 20 سال یکدیگر را پیدا می کنند و تصمیم می گیرند تا دوستان قدیمی خود را بیابند. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، افشین هاشمی و سیامک صفری حضور دارند.

به دیدن هیولاخوانی بروید

اگر در این آخر هفته می خواستید پیش از افطار یک فعالیت هنری داشته باشید، کمی هیولا خوانی کنید.

«هیولا خوانی» نام نمایشی به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی محمد یعقوبی است. این نمایش هر روز ساعت 18 در تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود. در این نمایش بازیگرانی چون آیدا کیخایی، احمد ساعتچیان، علی سرابی و ناصر آشوری حضور دارند.

«هفت سنگ» یک کمدی فانتزی

با شروع ماه مبارک رمضان، تلویزیون سریال های جدیدی را برای این ایام در نظر گرفته است که «هفت سنگ» یکی از این سریال ها است. این سریال هر شب ساعت 23:30 دقیقه از شبکه سوم سیما پخش می شود، البته این ساعت پخش برای زمانی است که مسابقات فوتبال جام جهانی از این شبکه پخش می شود، در غیر این صورت این سریال را در روزهایی که مسابقات فوتبال جام جهانی پخش نمی شود، بلافاصله بعد از افطار می توانید تماشا کنید.

کارگردانی این سریال را علیرضا بذرافشان برعهده دارد، که پیش از این «نابرده رنج» را به عنوان نخستین سریال خود در پرونده کاری خویش دارد.

البته این سریال بعد از پخش با حواشی بسیاری همراه بود که از آن جمله می توان شباهت میان این سریال ایرانی و سریال «خانواده مدرن» محصول کشور امریکا دانست.

مهدی سلطانی سروستانی، پرویز پورحسینی، بهنام تشکر، الهام پاوه نژاد، شبنم مقدمی، فرناز رهنما، مهتاج نحومی، عزت الله مهرآوران و ارسلان قاسمی بازیگران «هفت سنگ» هستند.

نظر شما