شناسهٔ خبر: 18474 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه نباید درگیر سیاسی بازی شود

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند مسایل سیاسی باید در یک جو منطقی، اخلاقی و آرام مطرح شود البته این بدین معنی نیست که دانشگاه ها نسبت به مسایل سیاسی حساس نباشند بلکه نباید درگیر سیاسی بازی شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسن مسلمی نائینی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به دیدار اساتید دانشگاه با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری به برخی از مسایل تاکید کردند از جمله این که دانشگاه ها نباید جولانگاه مسایل سیاسی مخرب شود که این مساله سم مهلکی برای پیشرفت علمی دانشگاه ها است و از پیشرفت علمی کشور جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کردند مسایل سیاسی باید در یک جو منطقی، اخلاقی و آرام مطرح شود البته این بدین معنی نیست که دانشگاه ها نسبت به مسایل سیاسی حساس نباشند بلکه نباید درگیر سیاسی بازی شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: از دیگر مسایلی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند ارتباط استاد و دانشجو بود. ایشان یادآور شدند که رفتار و منش استاد بسیار بر دانشجو تاثیرگذار است و بر شخصیت وی موثر است و استاد به عنوان الگویی برای دانش آموز است.

وی ادامه داد: بحث دیگری که مطرح شد ارتباط صنعت و دانشگاه بود. مقام معظم رهبری بر ارتباط مستقیم مراکز اجرایی و دانشگاه ها تاکید داشتند و تاکید کردند که اقتصاد و صنعت باید دانش بنیان شود و در این صورت است که می توانیم جلوی تحریم های خارجی بایستیم و آنها را خنثی کنیم.

نظر شما