شناسهٔ خبر: 18489 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخشی‌نگری و شخصی‌نگری در فعالیت‌های قرآنی مهلک است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، بخشی نگری و شخصی نگری را در حوزه‌ فعالیت‌های قرآنی مهلک، دانست و گفت: اگر اصل این بحث ادغام دو اتحادیه قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تایید شود، روند اجرایی آن مشخص است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، از آموزش ۶۰ هزار نفر توسط این اتحادیه در قالب طرح قرآنی «۱۴۴۸» خبرداد و اظهار کرد: اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور در طرح ۱۴۴۸ مشارکت کرده و متعهد شده ۶۰ هزار نفر را تحت پوشش و آموزش حفظ قرآن کریم قرار دهد و براین اساس کار ستادهای اجرایی در تهران و استان‌ها شروع شده تا این طرح را به خوبی و در شرایط مطلوب انجام دهیم.

وی افزود: طرح «۱۴۴۸» امسال با محوریت حفظ آیات منطبق با سبک زندگی اسلامی در کشور با هدف آموزش ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم برگزار می‌شود که آموزش مفاهیم، مفردات، روانخوانی و تجوید آسان از بخش‌های اصلی این طرح است و در پایان طرح پنج هزار کمک هزینه سفرهای زیارتی به برندگان اهداء می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، با بیان این که آزمون پایانی این طرح ۱۴ شهریورماه برگزار می‌شود، گفت:: طرح قرآنی ۱۴۴۸ با محوریت حفظ آیات قرآنی مرتبط با سبک زندگی از ۲۲ خردادماه همزمان با شب سالروز میلاد امام زمان(عج) در کشور آغاز شده و به مدت ۸۸ روز ادامه دارد وو این طرح ۱۶ شهریورماه همزمان با سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد.

راه اندازی ۳۷۴ خانه قرآن و عترت در ۳۷۴ سرای محله مناطق ۲۲ گانه تهران

حجت‌الاسلام کوششی که مسوولیت هماهنگی فعالیت‌های قرآنی شهرداری تهران را نیز بر عهده دارد از راه‌اندازی و تقویت ۳۷۴  خانه قرآن و عترت در مناطق ۲۲ گانه تهران خبرداد و تصریح کرد: حدود ۳۷۴ سرای محله در شهر تهران داریم که قرار شده  در همه آنها، خانه های قرآن و عترت در مناطق ۲۲ گانه تهران راه‌اندازی و تقویت شود و فعالیت‌های تخصصی را در سراهای محله شهرداری تهران در ایام ماه مبارک رمضان انجام دهند. در این رابطه به منظور بررسی اولیه تیم کارشناسی ارزیابی تشکیل می‌شود تا به سرعت بحث تقویت خانه‌های قرآن و عترت را در مناطق و محله‌هایی که از قبل داشتند انجام دهد و در یکسری از سراهای محله اقدام به راه‌اندازی خانه قرآن و عترت جدید،کنند.

وی اضافه کرد: این برنامه مربوط به شهرداری تهران است و مسوولیت هماهنگ کردن فعالیت‌های قرآنی در حوزه معاونت اجتماعی به بنده واگذار شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، همچنین با اشاره به مهمترین برنامه‌هایی که در دستور کار این اتحادیه است، گفت:راه اندازی پایگاه خبری اتحادیه موسسات مردمی قرآنی یکی از برنامه‌های مهم ما است تا منابع خبری و اخبار قرآنی را به روز در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم و به نوعی محل رجوع رسانه‌ها در زمینه فعالیت‌های قرآنی باشیم که این کار در مراحل نهایی خود قرار دارد.

با ادغام اتحادیه های قرآنی موافقیم به شرطی که مصالحه جامعه قرآنی را تامین کند نه برخی اشخاص را

حجت‌الاسلام کوششی که اخیرا به عنوان عضو در شواری توسعه فرهنگ‌ قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد در پاسخ به این پرسش که بحث ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی و اتحادیه تشکل‌های قرآنی به کجا رسید و نظر شما در این ارتباط چیست، گفت: از سال گذشته بحث ادغام مطرح و جلساتی برای تحقق این امر برگزار شد ما نیز با بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی موافق هستیم به شرطی که منجر به مصالح جامعه قرآنی شود نه مصالح اشخاص بنابراین اگر این اقدام با مصالح جامعه قرآنی همخوانی داشته باشد کاملا موافق هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فضای حاکم بر جامعه قرآنی شرایط لازم برای انجام این ادغام را ندارد چرا که رفتار بسیاری از مسئولان اتحادیه تشکل‌های قرآنی در تناقض با اهداف تعیین شده برای تشکیل اتحادیه مدغم است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور ادامه داد: زمانی تشکیل اتحادیه مدغم قطعی می‌شود که بحث چگونگی نظارت بر این اتحادیه توسط سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شود و این دو نهاد به نتیجه مطلوب برسند.

کوششی در پایان اظهار کرد: ما بخشی نگری و شخصی نگری را در حوزه‌ فعالیت‌های قرآنی کاملا مهلک می‌دانیم بنابراین باید مصالح و منافع جامعه قرآنی مدنظر باشد نه مصالح اشخاص البته اصل این بحث در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح می‌شود و اگر تایید شد روند اجرایی آن در استان‌ها مشخص و معلوم است و براساس آن عمل خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما