شناسهٔ خبر: 18515 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روند رشد علمی کند شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: روند رشد علمی در کشور کند شده و وزیر علوم باید پاسخگو باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری در هفته جاری گفت: نمایندگان خواستار استیضاح دارای دغدغه هایی هستند که باید توسط وزیر علوم پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های نمایندگان، روند رشد علمی کشور است که این روند کند شده، وزیر علوم باید دراین راستا پاسخگو باشد چرا ما باید در تولید علمی درجا بزنیم که این مساله در دوره وزارت دکتر فرجی دانا در حال رخ دادن است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوع انتصابات در دانشگاه‌ها را دیگر دغدغه نمایندگان خواستار استیضاح مطرح کرد و افزود: دکتر فرجی باید در خصوص انتصابات توضیح دهند که چرا افرادی را به کار گرفته اند که سوابق آنها اقتضاء نمی کرد در این پست ها به کار گرفته شوند.

وی یادآورشد: مساله بعدی برخی نشریات دانشجویی هستند که در دوره دکتر فرجی دانا مجوز نشر گرفتند که بسیار ساختار شکنانه وارد نشر شدند، مسایلی که توسط این نشریات چاپ شده ، قابل دفاع نیستند که وزیر باید د راین باره نیز پاسخ دهد. 

سلیمی افزود: استیضاح حق نمایندگان است. نمایندگان یک سری دغدغه دارند که باید پاسخ داده شود وزیر علوم اگر پاسخی منطقی مبتنی بر استدلال داشته باشند نمایندگان قانع می شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه ها این است که دانشگاه جولانگاه احزاب سیاسی شده و برای دانشگاه‌ها حاشیه سازی می شود این حواشی با روح دانشجو و دانشگاه همخوانی ندارد، نباید دانشگاه باشگاه احزاب سیاسی شود و این دغدغه نمایندگان است وزیر باید پاسخ شفاف بدهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: استیضاح امری طبیعی است سوالاتی که تا کنون به کرار از وزیر علوم شده است نشان داده این سوالات نتوانسته روند را اصلاح کند برای همین نمایندگان به این فکر افتادند که با استیضاح، این روند را اصلاح کنند.

نظر شما