شناسهٔ خبر: 18531 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین اثر سه‌گانه سیدعلی شجاعی منتشر می‌شود

دومین مجلد از سه‌گانه فسلفی سید‌علی شجاعی برای کودکان و نوجوانان با عنوان «احتیاط! خطر حمله موش‌ها ودیگران» به زیر چاپ رفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دومین مجلد از سه‌گانه داستانی سیدعلی شجاعی برای کودکان و نوجوان که سعی در بیان مفاهیم فلسفی برای آنها دارد، با عنوان «احتیاط! خطر حمله موش‌ها و دیگران» از سوی انتشارات کتاب نیستان به زیر چاپ رفت.

این کتاب که سعی دارد مفاهیم فلسفی و عمیق جامعه‌شناختی مدرن را برای مخاطب كودك و نوجوان به زبانی ساده بازگویی کند، روایتی است جالب از حمله موش‌ها به یک روستا که مردمان آن را برای دفع این موش‌ها ناچار به استفاده از گربه‌ها می‌کند غافل از اینکه گربه‌ها و موش‌ها با یکدیگر همدست هستند.

یکی از نکات قابل توجه در این کتاب تصویرگری فوق‌العاده آن است که توسط نازنین عباسی است.

آورده‌های نازنین عباسی در این اثر برای متن، بسیار بیش از تجربه‌های مألوف این حوزه است. ایده‌پردازی‌های فرامتنی، تصویر كردن ناگفته‌های روایت، جزءنگاری نگاه كل‌گرا و پویایی رنگ‌ها و تركیب‌بندی‌ها از ویژگی‌های اصلی این تجربه است که منجر شده او داستان را از آن خود كرده و به جهان خودش رنگ و فرم ببخشد.

شجاعی پیش از این مجلد اول از این مجموعه را با عنوان «اگر آدم‌برفی‌ها آب شوند» از سوی همین ناشر منتشر کرد که پس از انتشار توانست به علاوه بر دریافت جایزه Buch des Monats آكادمی آلمان، منتخب سیزدهمین فستیوال بین المللی ادبی برلین شد و تاكنون به زبان‌های آلمانی، كره‌ای و فرانسوی به چاپ رسیده است.

از دیگر آثار شجاعی برای مخاطبان کودک می‌توان به کتاب «نیم من بوق» اشاره کرد که به لیست White Ravens كتابخانه بین المللی مونیخ راه یافته است.

نظر شما