شناسهٔ خبر: 18533 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد برای حل مشکلات مالیاتی اهالی فرهنگ دستور داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونین خود دستور داد موانع اجرای معافیت‌های مالیاتی 4 رسته انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری را برشماری کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نتایج تلاش‌های اخیر برای اجرای قانون معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان، گفت: بعد از جلسه کارگروه بررسی مشکلات ناشران و کتابفروشان، جمع‌بندی‌ها و مصوبات کارشناسی کارگروه به اطلاع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانده شد و ایشان هم از همه معاونت‌های وزارتخانه خواسته‌اند که آخرین پیگیری‌های خودشان را در جهت حل و فصل مسائل مرتبط با حوزه مالیاتی هر بخش احصا کنند تا از طریق مراجع بالادستی مثل دولت و مجلس، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: مجموعه وزارت ارشاد باید به یک جمع‌بندی درست از دغدغه‌های صنوف مختلف فرهنگی و هنری در ارتباط با مالیات برسد که اینها همان چهار گروه انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری هستند که طبق بند ل مادته 139 قانون مالیات‌های مستقیم، از پرداخت مالیات معاف هستند. البته این تلاش‌ها باید با یک نگاه تعاملی با سازمان امور مالیاتی کشور انجام شود و پیشنهادهایی در جهت یکسان سازی قوانین ارائه شود.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد با بیان اینکه جلسات کارگروه معافیت مالیاتی گروه‌های 4 گانه فوق تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت، از برگزاری جلسه بعدی آن در هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد کارگروه یادشده همانند کارگروه کاغذ که در یک دوره بحرانی برای مهار نوسانات قیمت کاغذ تشکیل و موفق در مهار این نوسانات شده بود، به نتایج عینی برسد.

اعلام محل نمایشگاه کتاب تهران در سال 94؛ به زودی

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در بخش دیگری از این گفتگو درباره نتایج پیگیری‌ها برای تعیین مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آینده، گفت: هفته گذشته یک گروه کارشناسی از معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کردند و ما منتظر اعلام گزارش این هیئت هستیم.

وی با بیان اینکه این گزارش به محض وصول، در دست بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: اعلام نظر نهایی در خصوص محل برگزاری نمایشگاه کتاب سال 92 از طریق معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد صورت خواهد گرفت.

امیرزاده در عین حال منتفی بودن برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران را در مصلای امام خمینی (ره) رد کرد و گفت: غیر از شهر آفتاب، هیچ یک از گزینه‌هایی که برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران مطرح هستند، هنوز منتفی نشده‌اند. ما به دنبال مکانی هستیم که استانداردهای برگزاری یک نمایشگاه در سطح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داشته باشد.

نظر شما