شناسهٔ خبر: 18560 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترجمه «بزرگترین دختر عالم»‌سید مهدی شجاعی به زبان اسپانیولی

انتشارات اندیشه شرق ترجمه اسپانیولی «بزرگترین دختر عالم» اثر سید مهدی شجاعی را برای توزیع در کشورهای آمریکای لاتین در دست انجام دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ موسسه فرهنگی و انتشاراتی اندیشه شرق با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در راستای ترجمه آثار کودک و نوجوان نویسندگان ایرانی به زبان اسپانیولی‌، اقدام به ترجمه کتاب «بزرگترین دختر عالم» اثر سید‌مهدی شجاعی کرده است.

بزرگ‌ترین دختر عالم» داستان حضرت رقیه(س) با روایت ادبی «سیدمهدی شجاعی» است.در این کتاب، نویسنده نگاهی نو به قصه‌ قهرمانی‌های دختر کوچک امام‌حسین(ع) دارد،‌ او در کتاب «بزرگ‌ترین دختر عالم» از حضرت رقیه(س) می‌گویدو کتاب را با دست‌های «رضوانه» دختر از دست رفته‌اش به محضر رقیه‌ حسین تقدیم می‌کند.

این کتاب ۳۲ صفحه‌ای، روایتی داستان‌گونه از ماجرای دختر کوچک امام حسین(ع) در روز عاشوراست و «شجاعی» در این داستان، با نثر ادبی مصیبتی را روایت می‌کند که پیش آن هر غمی کوچک جلوه می‌کند.«ماهنی تذهیبی» تصویرسازی کتاب را بر عهده داشته و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سال ۱۳۸۸ آن را برای گروه سنی «ج» و «د» منتشر کرده است.

انتشارات «اندیشه شرق»‌ ترجمه اسپانیایی کتاب «بزرگترین دختر عالم» را پس از انتشار در کشورهای آمریکای لاتین توزیع خواهد کرد،‌ پیش از این، این انتشارات با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ۲۳ اثر از آقار منتشره کانون پرورش فکری را به زبان اسپانیولی ترجمه و در کشورهای آمریکای لاتین توزیع کرده بود.

نظر شما