شناسهٔ خبر: 18571 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آشنایی با نسخه‌های خطی فارسی در کتابخانه ملی فرانسه

یک کارگاه تخصصی با هدف آشنایی با نسخه‌های خطی فارسی در کتابخانه ملی فرانسه برای تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، انجمن ایرانی تاریخ برای تعداد محدودی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، کارگاه تخصصی آشنایی با نسخه‌های خطی فارسی در کتابخانه ملی فرانسه را برگزار می‌کند.

این کارگاه با همکاری موسسه مبادلات فرهنگی ایران و فرانسه و به مدت ۱۰ روز نیمه اول شهریور امسال در شهر پاریس برگزار خواهد شد.

مدرسان کارگاه، از متخصصان فرانسویِ نسخه‌های خطی بوده و زبان کارگاه فارسی و محل برگزاری آن هم ساختمان جدید کتابخانه بولاک واقع در دانشگاه اینالکو، موسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی خواهد بود.

بازدید تخصصی از بخش خطی کتابخانه ملی فرانسه (ساختمان ریشیلیو) و بازدید تخصصی از ساختمان جدید کتابخانه ملی فرانسه (ساختمان فرانسوا میتران) از جمله خدماتی است که در این کارگاه به شرکت کنندگان داده خواهد شد.

طبق اعلام انجمن ایرانی تاریخ ظرفیت این کارگاه حداکثر ۱۵ نفر است و آخرین فرصت برای ثبت نام اولیه هم فردا ۱۵ تیرماه پایان می‌یابد و بدیهی است که اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام کرده باشند.

نظر شما