شناسهٔ خبر: 18604 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم ورود انجمن‌های علمی به عرصه فعالیت دانش‌بنیان

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: انجمن‌های علمی به عرصه فعالیت در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست تخصصی انجمن‌های علمی کشور که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: پیش از این حمایت‌هایی از انجمن‌های علمی کشور می‌شد که به دلیل جزئی بودن رقم این حمایت‌ها اثرگذاری محسوسی را شاهد نبودیم.

دلیری ادامه داد: حال با تأمین بودجه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان پیشنهاد می‌شود که انجمن‌های علمی کشور به عرصه فعالیت در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کنند و در حوزه فعالیت‌های تخصصی خود که مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان است بانک اطلاعات جامعی تهیه کنند.

وی افزود: انجمن‌های علمی با تهیه این اطلاعات و ایجاد هماهنگی‌های لازم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند پوشش تسهیلاتی لازم را از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع تصریح کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت چرا که ضرورت فعالیت ‌این شرکت‌ها برای همه مشخص شده و لازم است برای حمایت از آنها نهایت همکاری‌ها صورت پذیرد.

دلیری هماهنگی بین انجمن‌های علمی و معاونت‌ علمی و فناوری ریاست جمهوری را در عرصه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان لازم دانست و تأکید کرد: مرحله اول برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تأمین بودجه است که معاونت این موضوع را حل کرده و در ادامه شرکت‌های دانش بنیان با همکاری انجمن‌های علمی مرتبط با حوزه فعالیت خود باید نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در راستای رفع آنها اقدام کنند. این حمایت‌ها می‌تواند در قالب طرح‌های فناورانه نیز ارائه شود.

وی افزود: با انجام این موارد اثرگذاری انجمن‌های علمی بیشتر شده که منجر به رشد و توسعه علوم و در نهایت منجر به تجاری‌سازی علم خواهد شد.

نظر شما