شناسهٔ خبر: 18629 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مربی فوتبال را میلیاردی می‌خرند اما برای هنر بودجه ندارند

کامران کوهستانی گفت: برای ماندن یک مربی فوتبال چند میلیارد هزینه می‌کنند، اما در سال فرهنگ و هنر از نبود بودجه سخن می‌گویند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ این روزها تابلوهایی از خط نقاشی‌های چهار هنرمند برجسته کشورمان با عنوان «کاتبان صلح» در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه شامل آثاری از خسرو روشن، محمود فرجی، محمدرضا هدایتی و کامران کوهستانی است.

کامران کوهستانی درباره برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: ما سوگندها و آیاتی از قرآن را استخراج کرده‌ایم که به صلح و دوستی میان مردم پرداخته‌اند و سپس این آیات را با خط نقاشی نگاشته‌ایم.

وی با اشاره به هدفشان از این کار تاکید می‌کند: مردم اروپا و امریکا هنوز شناخت چندانی از پیامبر و قرآن ما ندارند. آنها به درستی مهربانی و صلح را در دین اسلام درک نکرده‌اند.

کوهستانی ادامه می‌دهد: ما می‌خواهیم این مفاهیم و واقعیت‌ها را در قالب هنر برای جهانیان به نمایش درآوریم. برای این کار نیز خط نقاشی را انتخاب کرده‌ایم و در اجرای این آثار نیز از تکنیک‌های نوین هنری بهره گرفته‌ایم.

این هنرمند می‌گوید: تکنیک‌ِهای خط نقاشی در دنیای امروز بر رنگ استوار است. مخاطب امروز نیز به دنبال نوجویی و کارهای خلاقانه است. ما هم با هدف جذب مخاطبان امروزی و برای برقراری ارتباطی بهتر و انتقال مفاهیم مورد نظر به تکنیک‌های نوین روی آورده‌ایم.

کوهستانی با اشاره به کم‌کاری در زمینه معرفی پیام‌ِهای قرآنی به زبان هنر اظهار می‌کند: برای این کار کم‌کاری شده است. مسئولان ما نیز کم کار هستند. اکنون چند روز است که نمایشگاه ما آغاز به کار کرده اما هیچ خیری از مسئولان هنری کشور نیست.

وی ادامه می‌دهد:‌ در سالی که به نام فرهنگ و هنری نامگذاری شده، کسی به ما سری نمی‌زند. ما چند نفر هنرمند هستیم که برای آثار این نمایشگاه هزینه و وقت گذاشته‌ایم و کار کرده‌ایم، اما هیچ کدام از مسئولان هنری کشور به بهانه داشتن مشغله کاری سراغی از ما نمی‌گیرند.

کوهستانی می‌گوید: برای ماندن یک مربی فوتبال چند میلیارد هزینه می‌کنند و چندین نفر از مسئولان به این مسئله ورود می‌کنند اما در سال فرهنگ و هنر و در حالی که گامی برای شناساندن فرهنگ اسلامی به جهانیان برداشته‌ایم، هیچ مسئولی به ما سر نمی‌زند.

او در پایان اظهار می‌کند: مسئولان می‌گویند بودجه نداریم. اگر در سال فرهنگ و هنر بودجه نباشد پس تکلیف سال‌های دیگر چه می‌شود.

نمایشگاهی «کاتبان صلح» متشکل از ۶۳ تابلو از ۱۲ تیر کار خود را در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده و تا ۱۸ تیر ادامه دارد.

مدیریت پروژه «کاتبان صلح» را سید علی اصغر ذبیح‌زاده بر عهده دارد.

نمایشگاه «کاتبان صلح» در شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان به نمایش درمی‌آید. همچنین این نمایشگاه دعوت‌هایی از سوی کشورهای کویت، قطر، آلمان و فرانسه را برای برگزاری این نمایشگاه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما