شناسهٔ خبر: 18674 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ماهی و گربه» تنها در چک

فیلم «ماهی وگربه» ساخته شهرام مکری به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی محصول «ایران‌نوین‌فیلم» در بخش افق‌های جشنواره کارلووی‌واری به نمایش درمی‌آید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛فیلم «ماهی وگربه» ساخته شهرام مکری به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی محصول «ایران‌نوین‌فیلم» دربخش افق‌های جشنواره کارلووی‌واری به نمایش در می‌آید.چهل ونهمین دوره جشنواره کارلووی‌واری از جمعه 4 جولای اغاز به کار کرد وشنبه هفته آینده پس از یک هفته با معرفی برگزیدگانش به کار خود خاتمه خواهد داد.

این جشنواره که از قدیمی ترین ومعتبرترین جشنواره های جهان محسوب می شود دارای چهار بخش رقابتی مسابقه اصلی، مسابقه از غرب به شرق، مسابقه فرروم، مسابقه فیلم‌های مستند و همچنین چهار بخش جنبی أفق‌ها، خارج از مسابقه، نوعی نگاه و بخش ویژه است که امسال برخی فیلم‌سازان ایرانی با فیلم‌هایشان در بخش‌های مهم این جشنواره حضور پررنگی دارند. اما تنها «ماهی‌ و گربه» به عنوان محصولی از ایران درجشنواره حضوردارد. این فیلم سه نمایش در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه دارد. پخش بین‌المللی «ماهی و گربه»  برعهده محمد اطبایی است.

امسال جشنواره کارلووی‌واری فیلم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی رابه عنوان محصولی از کشورفرانسه در بخش رقابتی فرروم به نمایش می‌گذارد. این فیلم درباره دانشجویی ایرانی به نام عماد ورابطه او با دختری فرانسوی به نام کارولین است که تماماً در فرانسه فیلمبرداری شده است. پس از موفقیت کاهانی با فیلم «بیست» در جشنواره کارلووی‌واری، فیلمنامه این فیلم با حمایت این جشنواره ساخته شد. «حالا وقت داریم» دو نمایش درجشنواره دارد.

براساس این گزارش،امسال در جشنواره کارلو وی‌واری  فیلم های شاخصی چون «بچه» ساخته ریچارد لینکلیتر، «تیمبوکتو» به کارگردانی عبدالرحمان سی ساکو، «سگهای ولگرد» به کارگردانی تسای می نیانگ، «آب جاودانه» اثر ناومی کاواسه، «مامی» به کارگردانی ساویر دولان، «اشتباهب اثر اسیو ارجنتو،  «لویتان» ساخته زویاگینتسف که همگی در فستیوال های مهم سال به نمایش درآمدند در بخش افق‌های جشنواره حضور دارند.

همچنین فیلم «دوچهره از ماه ژانویه» ساخته فیلم‌ساز وفیلم نامه نویس ایرانی حسین امینی به عنوان محصولی از کشور امریکا در همین بخش به نمایش در خواهد آمد و نیز فیلم «خاطرات روی سنگ» ساخته شوکت امینی فیلمساز کرد ایرانی به عنوان محصول کشور عراق در بخش افق‌های جشنواره کارلووی واری سه نمایش خواهد داشت.

آخرین ساخته مانیا اکبری که به همراه مارک کازینس آن را کارگردانی کرده است به عنوان محصول مشترک ایران وانگلستان در بخش غیررقابتی «نوعی نگاه» دو نمایش خواهد  داشت.

جشنواره کارلووی واری شنبه شب اینده جایزه بزرگ خود را به یکی از دوازده فیلم بخش مسابقه اصلی این جشنواره که همگی اولین نمایش جهانی خود را در کارلووی واری جمهوری چک تجربه می کنند اهدأ خواهد کرد.

نظر شما