شناسهٔ خبر: 18684 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات فعالیت کانون صنفی اساتید علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم وصنعت گفت: تا کنون فعالیت غیر قانونی از کانون صنفی اساتید گزارش نشده و هرگونه فعالیت سیاسی توسط این کانون ممنوع است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدعلی برخورداری در خصوص فعالیت کانون صنفی اساتید دانشگاه علم و صنعت گفت: کانون صنفی اساتید حدود ۱۰ سال پیش در برخی دانشگاه‌ها مانند صنعتی امیرکبیر، تهران، پیام نور و راه اندازی شد و دانشگاه علم و صنعت نیز مانند دانشگاه های دیگر ۸ سال پیش این کانون را تشکیل داد.

وی ادامه داد:  درابتدا چون وزارت کشور باید مجوز ارایه می‌داد و این مساله زمان بر بود این کانون از هیات سه نفره نظارت دانشگاه فعالیت مجوز اخذ کرد تا در داخل دانشگاه فعالیت خود را انجام دهد تا زمانی که مجوز از وزارت کشور دریافت کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: از آن زمان تاکنون که سه رئیس دانشگاه تغییر کرده است این کانون وجود داشته و توسط روسای دانشگاه‌ها با اختصاص تسهیلاتی مانند اتاق کار، تابلو، تلفن حمایت شده است .

وی با بیان اینکه تشکل صنفی اساتید فعالیت زیادی ندارد افزود: فعالیت این کانون در این حد است که جلساتی با اساتید برگزار کرده و صحبت کنند و فعالیت خاصی تاکنون نداشته و در ضمن اتفاق خاصی هم رخ نداده است .

برخورداری افزود: این کانون یک بار از وزارت کشور درخواست مجوز کرده بود که مجوز گم شده بود و سال ۸۸ یک بار دیگر مدارک خود را برای اخذ مجوز به وزارت کشور ارایه کرد که ۶ ماه پیش نیز دوباره مدارک تکمیلی را ارایه دادند و یک مرحله آن نیز تایید شده و دردست انجام است.

وی یادآورشد: این تشکل صنفی مطلقا نمیتواند فعالیت سیاسی داشته باشد چون در اساس‌نامه اشاره شده هرگونه فعالیت سیاسی توسط این کانون ممنوع است . اعضای این کانون فقط می توانند  فعالیت صنفی داشته باشند مثلا برای مسکن اساتید فعالیت کنند که آن هم برای راه اندازی شرکت نیاز به مجوز دارد که آن را هم نمی توانند انجام دهند تا زمانی که مجوز اخذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در سال های ۸۴ تا ۸۵ که این کانون شکل گرفت کمتر از ۳۰۰ عضو هیات علمی داشتیم که  ۲۱۷ نفر عضو این کانون شده اند با توجه به درخواست هایی که برای عضوت دراین کانون وجود داشت اعضا به این فکر افتادند که اساس نامه را برای اعضای هیات علمی ایمیل کرده و از افرادی که تمایل دارند ثبت نام کنند این تنها کاری است که صورت گرفته است که یک عده به خاطر این مساله برآشفتند که چرا این افراد که مجوز ندارند فعالیت می کنند .

برخوردای تاکید کرد: در پاسخ به این عده باید گفت که مگر چه اتفاقی افتاده است؟ کسی که هنوز فعالیت نکرده ، که البته همین فعالیت نکردن هم ضعف است ما علاقمند هستیم اساتید فعالیت داشته باشند دورهم جمع شوند و تبادل نظر کنند و دنبال خواست های صنفی خود باشند این اصلا مساله بدی نیست ما از آن استقبال می کنیم.

وی درخصوص اینکه چرا اطلاعیه از طریق روابط عمومی به اساتید ارسال شده است گفت:  روابط عمومی دراین خصوص اشتباه کرده است یک چرا که تشکل اساتید یک نهاد مردمی و غیر دولتی است نباید از طریق روابط عمومی این کار صورت می گرفت من در جریان نبودم اگر می دانستم نمی گذاشتم از طریق روابط عمومی این کار صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: اعضای کانون برای ارسال اطلاعیه آدرس همه اساتید را نداشته برای همین از روابط عمومی خواسته که این اطلاعیه را ارسال کند تا اگر اساتید جدید تمایل دارند عضو کانون مذکور شوند.

وی تاکید کرد: کانون صنفی اساتید هیچ فعالیت سیاسی نداشته جزء وظایف آن نیز نیست و  ممنوع است فعالیت آنها در حد خودشان است چون منتظر مجوز هستند بخواهند هم نمی توانند فعالیتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: تاکنون فعالیت غیر قانونی از این کانون گزارش نشده است کل فعالیتی که این کانون داشته است ارسال ایمیل برایی عضویت دراین کانون توسط اساتیدی است که علاقمندند عضو آن شوند، جز این این کانون هیچ فعالیت سیاسی و غیر سیاسی و یا صنفی نداشته است

به گزارش مهر، یکی از اساتید دانشگاه علم و صنعت عنوان کرده بود فعالیت‌های سیاسی در این دانشگاه از طریق روابط عمومی انجام می‌شود، و تشکل غیر قانونی "کانون صنفی اساتید دانشگاه علم و صنعت " که در فتنه ۷۸ و ۸۸ نیز فعال بوده از طریق روابط عمومی اطلاعیه‌های خود را پخش می‌کند.

نظر شما