شناسهٔ خبر: 18699 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس هیأت داوری صنوف خانه سینما: اکثر پرونده های اختلاف در این نهاد صنفی یک سوء‌تفاهم است

رئیس هیئت داوری صنوف خانه سینما معتقد است اکثر پرونده های اختلاف در خانه سینما یک سوء تفاهم بوده و با همدلی بین اعضای خانه سینما برطرف می شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ قاسم قلی‌پور تهیه کننده سینما که به تازگی حکم ریاست هیأت داوری صنوف خانه سینما را دریافت کرده با بیان این مطلب که اغلب فعالیت های هیأت داوری خانه سینما حل سوء تفاهم بین اعضای خانه سینما است، توضیح داد: اکثر اختلافاتی که در حال حاضر بین اهالی خانه سینما وجود دارد، بیشتر یک سوء تفاهم بوده و نمی توان آن را یک دعوای جدی دانست. با توجه به تجربه قبلی که من در این زمینه داشتم می توان گفت که اکثر پرونده های موجود از یک سوء تفاهم ناشی شده که همکاران سینمایی با یکدیگر نشسته و آن را برطرف می کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بچه های سینما در نهایت انصاف با یکدیگر برخورد می کنند، اما گاهی نیز دچار اختلاف نظر می شوند. متاسفانه بیشتر اختلافاتی که وجود دارد بین کسانی است که تازه وارد سینما شده اند و نمی توان آن ها را جزو اهالی سینما دانست. در واقع اکثر کارگردانان و عوامل شناخته شده سینمای ایران کمتر با یکدیگر دچار مشکل می شوند.

رئیس هیأت داوری صنوف خانه سینما با اشاره به اینکه بعد از ۲ سال خانه سینما باز شده است، بیان کرد: در این ۲ سال پرونده های زیادی برای حل اختلاف وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند و با توجه به اینکه هیأت داوری در هفته یک جلسه اصلی را برگزار می کند، بررسی به پرونده ها زمان بر است. البته تمام پرونده های موجود شکل قضایی و فرمانی نداشته و با همدلی بین طرفین به راحتی برطرف می شوند.

قلی‌پور در پاسخ به این سوال که بیشتر پرونده های موجود مربوط به چه مواردی است؟ توضیح داد: اکثر پرونده ها مربوط به تله فیلم ها و دیگر آثار تلویزیونی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: بخش کمی از پرونده های موجود مربوط به مسائل مالی و طلب های عوامل فیلم ها از تهیه کنندگان است که هیچ کدام از شکایت ها مربوط به تهیه کنندگان حرفه ای و شناخته شده سینما نیست. متاسفانه برخی از تهیه کنندگان سینما وجود دارند که یا نویسنده هستند و یا کارگردان. این گروه از افراد با یک برآوردی دست به تولید یک فیلم می زنند که در نهایت و در میان کار متوجه می شوند که این هزینه برای تولید فیلم مورد نظر کافی نبوده و به عوامل فیلم مقروض می شوند. که امیدوارم بتوانیم در هیأت داوری آن را برطرف کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما