شناسهٔ خبر: 18700 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام لیست نهایی نامزدهای دریافت جایزه نقاشی جان مورز

نقاشی یک دندان پزشک سابق در میان پنج اثر هنری جاي گرفت كه به فهرست نهایی موفق‌ترین جایزه نقاشی بریتانیا راه يافته‌اند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر،‌ نقاشی اثر مندی پین که دیدی از  عمارت پارک هیل در شفیلد را به نمایش می‌گذارد، نامزد دریافت جایزه ۲۵ هزار یورویی نقاشی جان مورز شده است. این نقاشی در کنار آثار هنرمندان دیگری از جمله ری هیکس، جولیت لوسک، آلساندرو راهو و روز وایلی قرار گرفته است.

آثار انتخاب‌شده برای لیست نهایی نامزدان دریافت جایزه جان مورز در گالری واکر در شهر لیورپول به نمایش درآمده‌اند و برندگان جوایز نیز ماه سپتامبر مشخص می‌شوند. از برندگان گذشته این جایزه دوسالانه می‌توان به دیوید هاکنی، ریچارد همیلتون، مری مارتین و پیتر دویگ اشاره کرد.

فهرست نهایی نامزدهای دریافت این جایزه از این قرار است:

ری هیکس – بعضی مواقع فراموش می‌کنم تو رفتی
ری هیکس سال ۱۹۸۸ به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۲ نیز از کالج گلداسمیتس فارغ التحصیل شد. او جوان‌ترین هنرمند حاضر در این لیست است. نقاشی او درخت‌هایی را نشان می‌دهد که منتظرند تا در پس‌زمینه چیده شوند.

جولیت لوسک – خط تراز
جولیت لوسک سال ۲۰۰۵ برنده جایزه طراحی جروود شد. نقاشی او متعلق به مجموعه‌ای از نقاشی‌ها از بخش‌های خارجی ساختمان‌های متروکه است. او ابتدا آثارش را سیاه قلم می‌زند و بعد آن را با آب رنگ پر می‌کند.

مندی پین – بی‌رحم
مندی پین که در شفیلد زندگی می‌کند ۲۵ سال از زندگی‌اش را به عنوان یک دندان پزشک گذراند و بعد از آن در سال ۲۰۱۲ به صورت تمام وقت به هنر روي آورد. این اثر به طور مستقیم توسط اسپری روی بتون کشیده شده و منطقه پارک هیل واقع در شفیلد را نشان می‌دهد. پین همچنین اخیرا نیز در جایزه جان روسکین به مقام دوم دست پیدا کرده بود.

آلساندرو راهو – جسیکا
آلساندرو راهو در جزایر باهاما به دنیا آمده است و در لندن زندگی می‌کند. او در کشیدن پرتره تخصص دارد و در سال ۲۰۰۴ نیز پرتره بانو جودی دنچ را برای گالری ملی کشیده بود. آثار او تا به حال در موزه‌ هنر مدرن در نیویورک و موزه هنر سیاتل به نمایش گذاشته شده‌اند. این پرتره از خواهر ناتنی اوست.

روز وایلی – پنجره‌ها و کف‌های تخته‌ای
روز وایلی هشتاد ساله موفق شده تا در اواخر مسیر حرفه‌ای کارش‌اش به شهرت خوبی دست پیدا کند. او سال ۲۰۱۱ برنده جایزه هنرهای بصری پل هملین شد و سال ۲۰۰۹ هم جایزه ترد‌نیدل را از آن خود کرد. همچنین آثار او سال ۲۰۱۲ در گالری جروود واقع در هیستینگز به نمایش درآمدند.

نظر شما