شناسهٔ خبر: 18741 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه اینترنتی "جامع‌الاحادیث چهار" راه اندازی شد

مدیر پایگاه جامع الاحادیث از رونمایی از پایگاه تحت وب جامع الاحادیث چهار خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام احمد اکبری بیان کرد: برای نخستین بار این مرکز درباره حدیث‏، نرم‌افزار نور یک تحت سیستم عامل DOS را تهیه و عرضه کرده و در گام دوم نرم‌افزار نور 2 در این زمینه تولید که در بردارنده 500 حدیث اسلامی بود.

وی گفت: در ادامه روند تولید نرم‌افزارهای حدیثی، سال گذشته نرم‌افزار نور 3. 5 به بازار عرضه شد که بیش از هزار جلد مصادر احادیثی را در خود جای داده است.

مدیر پایگاه جامع الاحادیث بیان کرد: نخستین ویژگی متمایز این نرم‌افزار، حدیث محور بودن آن است که از تمام مصادر احادیثی با استفاده از 180 عنوان جلد کتاب حدیثی شیعه در این نرم‌افزار استفاده شده است.

وی گفت: در این پایگاه بیش از 300 هزار حدیث از کتاب‌ها استخراج شده است و علاقمندان برای استفاده از این پایگاه می‌توانند به آدرس www.noorhadith.ir مراجعه کنند.

حجت الاسلام اکبری عنوان کرد: پایگاه جامع الاحادیث به صورت تخصصی تهیه شده است و عموما مخاطبان آن پژ‍وهشگران و محققین علوم حدیث و رشته‌های مرتبط با این موضوع است، البته تمام افراد می‌توانند از این پایگاه استفاده کنند.

وی گفت: از قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار امکان ترجمه احادیث توسط کاربران است و با این قابلیت زمینه مشارکت کاربران در ترجمه احادیث به وجود آمده است، البته از قابلیت‌های این نرم افزار تجمیع احادیث اهل سنت و تشیع می‌باشد.
 

نظر شما