شناسهٔ خبر: 18766 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دیگری برای علمی کاربردی منصوب شود

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ادغام دانشگاه‌ها باید با مصوبه مجلس باشد گفت: این کمیسیون امروز توصیه کرد که وزارت علوم سرپرست دیگری را برای دانشگاه جامع علمی کاربردی منصوب کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ قاسم جعفری با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد ادغام دو دانشگاه فنی حرفه ای و علمی کاربردی در جلسه عصر دیروز کمیسیون آموزش، گفت: توجیه وزارت علوم این است که دستور به مطالعه کارشناسی ادغام این دو دانشگاه داده شده است.

وی با یادآوری یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۱ در خصوص ادغام دستگاهها، اظهار داشت: در سال ۹۱، وقتی رئیس جمهور وقت پیشنهاد ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و مسکن را مطرح کرد، مجلس طرح دو فوریتی صادر کرد که بر اساس آن هر گونه ادغام سازمانها و وزارتخانه ها لازم است با مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شود.

این نماینده مجلس درباره پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس به وزارت علوم در خصوص سرپرست این دو دانشگاه، تاکید کرد: کمیسیون آموزش به وزارت علوم توصیه می‌کند که یک سرپرست مجزا برای دانشگاه جامع علمی کاربردی منصوب کند و طرح ادغام را با توجیه کارشناسی به کمیسیون آموزش ارائه دهد.

به گفته جعفری، وزیر علوم در حکمی بر مطالعه کارشناسی این ادغام تاکید کرده است.

نظر شما