شناسهٔ خبر: 18808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

26 قسمت «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» آذریزدی ساخته شد

کارگردان مجموعه سه بعدی «قصه های خوب برای بچه های خوب» گفت: امروزه با وجود رسانه های مختلفی که در اختیار کودکان قرار می گیرد، کودکان به راحتی جذب کتاب نمی شوند که امیدوارم مجموعه ما بتواند این فرهنگ را میان نوجوانان ترویج دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ امروز پنجمین سالگرد درگذشت «مهدی آذر یزدی» نویسنده کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» است. این اثر داستانی که در طول سال های گذشته بارها تجدید چاپ شده است، چندی پیش دستمایه اقتباس یک انیمیشن قرار گرفت که در مرکز صبا تولید شده است.

«مجید محمدی» کارگردان مجموعه «قصه های خوب برای بچه های خوب» در رابطه با ایده ساخت این انیمیشن گفت: چون از دوران کودکی این کتابها را خوانده بودم و به نوعی با آنها بزرگ شده بودم از مدتها قبل در نظر داشتم طرحی را به مرکز «صبا» ارائه کنم به همین دلیل تصمیم گرفتم داستان هایی از این کتاب و تبدیل به انیمیشن کنم تا کودکان به صورت تصویر متحرک از این تصاویر لذت ببرند.

حضور کاراکتر مرحوم آذر یزدی به عنوان راوی در انیمیشن

وی درباره استفاده از شخصیت «مرحوم آذر یزدی» در این انیمیشن به عنوان راوی ادامه داد: با دو هدف این کار را انجام دادم؛ اول اینکه «مرحوم آذر یزدی» سالها در زمینه کودک و نوجوان فعالیت کردند و در نهایت در انزوا و با فقر جانشان را از دست دادند. به همین دلیل می خواستم به واسطه خاطراتی که با کتابهای وی داشتم با این کارم ادای دینی به وی کرده باشم. دلیل دوم هم که به نظرم خیلی هم جذاب بود این بود که فکر می کنم قصه گوی داستان اگر خود به عنوان کاراکترهای اصلی داستان نقش راوی را ایفا کند جذابیت موضوع بیشتر می شود.

کارگردان «قصه های خوب برای بچه های خوب» در رابطه با تاثیر چنین انیمیشن هایی برای تشویق نوجوانان به مطالعه افزود: سطح فکری نوجوانان امروز با زمان ما خیلی متفاوت است. اگر در آن زمان یک کتاب داستان مثل «قصه های خوب برای بچه های خوب» با کاغذهای کاهی به ما هدیه می دادند، ما مجذوب آن می شدیم و شروع به خواندن آن می کردیم اما امروزه با وجود رسانه های مختلفی که در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد، مسلما به راحتی به خواندن کتاب روی نمی آورند. به همین دلیل باید سعی کنیم مسیر معرفی کتاب را برای کودکان عوض کنیم. امیدوارم انیمیشن «قصه های خوب برای بچه های خوب» بتواند این فرهنگ را میان نوجوان امروز ایجاد کند. تا کنون 26 قسمت از 70 قسمت این داستان ساخته شده است و فکر می کنم وقتی کودکان این داستان را در تلویزیون و برنامه خودشان مشاهده می کنند علاقه مند به خرید کتاب و خواندن قسمت های بعد آن نیز می شوند.

52 قسمت دیگر در راه است

به گفته محمدی ساخت این انیمیشن سه بعدی نزدیک به سه سال طول کشیده است. گروه نویسندگان به سرپرستی محمدبرومند، تیم انیمیت و تیم مدل سازی به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدی اعضای اصلی این تیم را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اتمام مرحله نخست پروژه تولید انیمیشن «قصه های خوب برای بچه های خوب» خاطرنشان کرد: پس از اتمام مرحله نخست پروژه تولید این انیمیشن با مرکز صبا به این نتیجه رسیدیم که 52 قسمت دیگر از این کار را ادامه دهیم که تا یک ماه آینده فرآیند ساخت آن کلید می خورد.

مجید محمدی از سال 79 وارد کار انیمیشن شد و کارش را به عنوان انیماتور در این رشته شروع کرد و در نهایت با ساخت سری داستان های کوتاهی برای شرکت گاز به کارگردانی روی آورد. مجموعه «قصه های خوب برای بچه های خوب» اولین پروژه ای بود که وی عنوان تهیه کنندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت.

نظر شما