شناسهٔ خبر: 18823 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شمر به سنگلج می‌آید

نویسنده نمایش «معاشقه خنجر و حنجر» گفت: این نمایش که روایتی متفاوت با استفاده از نمایش‌های ایرانی از زندگی شمر ملعون است، از امروز ۱۹ تیر ماه روی صحنه تماشاخانه سنگلج می‌رود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ ابوالفضل حاج علی‌خانی از اجرای مجدد نمایش «معاشقه حنجر و خنجر» خبر داد و گفت: این نمایش پیش از این دوبار اجرای عموم داشته است. این‌بار با توجه به قابلیت این نمایش تک نفره، قرار است به سفارش کانون تئاتر دینی از امروز تا پایان تیر ماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه «معاشقه خنجر و حنجر» با بهره‌گیری از تکنیک‌های نمایش‌های ایرانی اجرا می‌شود، اظهار داشت: سیاه بازی، نقالی، پرده‌خوانی، تعزیه و کارهای تجربی و کارگاهی ابزار ما برای روایت زندگی شمر است. بیشتر از هر چیز نمایش‌های ایرانی اعم از سیاه بازی، نقالی و.. دغدغه های شخصی خودم است و البته رسیدن به این ساختار حاصل چندین سال همکاری با علی مهران و هم فکری با او است.

این کارگردان تئاتر علت حذف حرکات نمایشی در این اثر را مسائل مالی دانست و افزود: در واقع اجرای جدید نمایش، اثری است کاملا تک نفره، یعنی همه کارها را خودم انجام می‌دهم اما بدون شک هیچ کاستی نسبت به اجرای گذشته برای مخاطبان قدیمی نخواهد بود و مخاطبان جدید نیز از سالن راضی بیرون می‌روند.

به گزارش تسنیم، نمایش «معاشقه حنجر و خنجر» نوشته و کار ابوالفضل حاجی علیخانی و طراحی صحنه شقایق فتحی، از ۱۹ تیر ماه در تالار سنگلج روی صحنه می‌رود. مدت زمان اجرای این اثر هنری که در دو بار اجرای عمومی گذشته خود با استقبال بسیار خوبی روبرو شد ۵۰ دقیقه است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روز از ساعت ۱۹:۳۰ به تماشای «معاشقه حنجر و خنجر»، روایتی متفاوت از زندگی شمر را ببینند.

نظر شما