شناسهٔ خبر: 18836 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین «جانبازان» در پیشخوان روایت فتح

نخستین عنوان از مجموعه جدید «جانبازان» به نام کتاب «حسن‌علي نوروزيان» تالیف محمدصادق کریمی در پیشخان انتشارات روایت فتح قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ به تازگی کتاب «حسن‌علي نوروزيان»، نخستین کتاب از مجموعه «جانبازان» به قلم محمدصادق کریمی منتشر شد. در مقدمه کتاب آمده است:«...روایت حسن‌علی نوروزیان، روایت مرد ساده و سخت‌کوشی است که از خانواده‌اش کنده شد و رفت در دل جنگ. دست و پایش را همان‌جا گذاشت و با بدنی پر از ترکش بازگشت به خانه. هنوز هم کار می‌کند. با نیمه‌ی دیگر بدنش و با همان امید و پشتکار. نوه‌هایش دورش حلقه می‌زنند تا پدربزرگ‌شان قصه‌های روزهای سخت جنگ را بگوید. با لبخندی بر لب و غمی در دل...»
انتشارات روایت فتح چند مجموعه مانند روایت نزدیک، نیمه‌پنهان ماه، یادگاران، روزگاران، دوره در‌های بسته و اینک شوکران دارد که در آن‌ها به روایت خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا و جانبازان شهید هشت سال دفاع‌مقدس می‌پردازد. این انتشارات از سال گذشته رده جدیدی را برای انتشار کتاب‌های خود به نام «جانبازان» تعریف کرده است. 
این رده به طیف‌های مختلف نظیر‌ جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و قطع عضو تعلق دارد و سرگذشت این جانبازان را در صحنه‌های گوناگون زندگی و حضور در جامعه روایت می‌کند. 
در این مجموعه جدید با انجام مصاحبه‌های متعدد، حقایق زندگی جانبازان و نحوه تحمل سختی‌هایی که در طول زندگی بر دوش می‌کشند، از نگاه آنها و مشکلاتی که اعضای خانواده جانبازان، به‌ویژه همسران آنها با ایثار و فداکاری قابل تحسین تحمل می‌کنند، به جامعه مخاطبان منتقل می‌شود.
در بخشی از کتاب «حسن‌علي نوروزيان»می‌خوانیم: «...چند وقت بود که به پايم وزنه وصل کرده بودند. پايم شده بود مثل يک تکه چوب خشک. دور کاسه‌ زانويم گوشت اضافي ايجاد شده و خم نمي‌شود. توي يک بلندي که قرار مي‌گيرم، گير مي‌کنم و با تمام بدن مي‌خورم زمين. بچه‌ها مي‌گويند "برو دکتر" مي‌گويم" اين چند سال عمرم رو هم همين طوري زندگي مي‌کنم" 
خيلي از جانبازان ديگر وضعشان از من بدتر است مثل قطع نخاعي‌ها. 
روز جانباز که مي‌رسد بچه ها هر کدام يک کادو مي‌گيرند مي‌آيند اين جا. شام را دور هم مي‌خوريم.فيلم‌برداري هم مي‌کنيم. حالا من شش تا نوه دارم. پنج دختر و يک پسر. بعضي وقت‌ها جمع مي‌شوند و دوروبرم مي‌نشينند که برايشان قصه بگويم. از سر و کله‌ام بالا مي‌روند و بوسم مي‌کنند...» 
«جانبازان-۱، کتاب حسن‌علی نوروزیان»، تالیف محمدصادق کریمی، در شمارگان ۲۲۰۰ نسخه، قطع پالتویی، ۷۲ صفحه، با بهای ۳ هزار و ۵۰۰ ریال در سال جاری(۱۳۹۳) از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما