شناسهٔ خبر: 18895 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اصلاحیه آیین‎نامه مدیریت دانشگاه‎ها در هیأت دولت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آخرین وضعیت گنجاندن یک ماده واحده به آیین نامه مدیریت دانشگاهها، این پیشنهاد را به نفع دو وزارتخانه علوم و بهداشت دانست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، 22 تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارسال نامه ای به رئیس جمهور از وی خواستار تغییر یک ماده واحده از آیین نامه مدیریت دانشگاههای کشور شده اند.

در این نامه که چندی پیش از سوی خبرگزاری مهر منتشر شد، خطاب به رئیس جمهور آمده است: 

" حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

نظر به تجربه ناموفق حضور سرپرستان طولانی مدت در راس دانشگاهها و لزوم حفظ پیوستگی در مدیریت موسسات آموزش عالی و با توجه به وجود مکفی اساتید معتبر علمی و دارای توانایی های مدیریتی در میان اعضای هیأت علمی دانشگاهها پیشنهاد می شود:

در آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مصوب جلسه 684 مورخ 1389/12/10 شورای عالی انقلاب فرهنگی تبصره دوم از ماده 4 به صورت زیر اصلاح شود.

" در فاصله اخذ تایید رئیس پیشنهادی دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. دبیر شورای عالی موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه، تشریفات مقرر در این ماده را به انجام رساند. در موارد ضرورت، وزیر مربوطه یکی از معاونان دانشگاه را حداکثر به مدت یک ماه به عنوان سرپرست منصوب می نماید."

خواهشمند است مراتب فوق برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور قرار گیرد."

به گزارش مهر، این پیشنهاد هم اکنون برای بررسی در هیأت دولت قرار دارد اما به نظر می رسد با مخالفت هایی در کابینه مواجه شده است.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و یکی از امضاکنندگان این طرح پیشنهادی با بیان اینکه تمام مشکلات چند ماه گذشته در انتصاب سرپرستان دانشگاههای کشور مربوط به خلاء این ماده واحده است در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ما 22 نفر امضاکننده این طرح اعتقاد داریم آیین نامه فعلی مدیریت دانشگاهها خلاء دارد.

وی نقص تعیین دو سرپرست برای دانشگاه تهران را ناشی از این خلاء آیین نامه ای دانست و از قانع نشدن اعضای کابینه دولت به منظور عملیاتی کردن این پیشنهاد خبر داد.

کبگانیان در این باره خطاب به اعضای هیأت دولت به ویژه وزرای بهداشت و علوم، تاکید کرد: از دو وزیر بهداشت و علوم می خواهیم با نگاه مثبت به این پیشنهاد بنگرند و عینک بد بینی را از چشم خود بردارند، بسیاری از مشکلات در تعیین سرپرستان دانشگاهها و اختلاف نظرهای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هم با این ماده واحد برطرف می شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین درباره قانع کردن کابینه برای عملیاتی شدن این ماده واحده، اظهار داشت: ما سعی می کنیم به صورت اقناعی و نه با فشار، گنجاندن این طرح را در آیین نامه مدیریت جلو ببریم.

وی خاطرنشان کرد که این ماده واحده به نفع هر دو وزارتخانه است.

نظر شما