شناسهٔ خبر: 18934 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت از حضور ۲ نویسنده و ۳ خبرنگار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از حضور ۲ نویسنده و ۳ خبرنگار با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت:‌ امسال قرار بر این شده که غرفه ‌به نام جمهوری اسلامی ایران باشد، اجرای کار نیز به اتحادیه‌ ناشران و کتابفروشان تهران سپرده شده است.

وی ادامه داد:‌ در بخشی از غرفه ۲۴۰ متری جمهوری اسلامی ایران شاخص‌های نشر ایران به نمایش در خواهد آمد،‌ هم‌چنین برای نخستین بار امکانی فراهم شده تا ناشران، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی فعالیت‌های خود را در غرفه ایران به نمایش بگذارند.

شهرام‌نیا با اشاره به برنامه‌های جنبی تدارک دیده شده گفت:‌ نشست‌های مختلفی تدارک دیده شده است،‌ در بخش ناشران فضایی ایجاد کرده‌ایم که ناشران علاقه‌مند به فروش رایت آثار خود بپردازند،‌ هم‌چنین ناشران می‌توانند با پرداخت هزینه حداقلی یعنی یک چهارم هزینه‌ها‌، نسبت به حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ثبت نام کنند.

وی هم‌چنین به حضور نویسندگان اشاره کرد و گفت:‌  یک نویسنده در حوزه ادبیات بزرگسال و یک نویسنده در حوزه کودک و نوجوان با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران انتخاب خواهند شد هم‌چنین سه خبرنگار از رسانه‌ها انتخاب می‌شوند  ارشاد از یک خبرنگار به صورت تمام هزینه‌ها و دو خبرنگار به صورت نیمی از هزینه‌ها حمایت خواهد کرد،‌ خبرنگار‌ها نیز از طریق قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد.

شهرام‌نیا تصریح کرد:‌ حضور خبرنگاران رسانه‌ها به این صورت است که خبرنگار انتخاب شده باید حداقلی از زبان انگلیسی را بداند‌، هم‌چنین باید خبرنگار حوزه کتاب بوده و در این حوزه فعالیت کرده باشد.

نظر شما