شناسهٔ خبر: 18968 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشریح روند ساماندهی موسسات غیرانتفاعی

مدیر کل دفتر آموزش عالی و غیر دولتی وزارت علوم با اشاره به روند پیگیری طرح ساماندهی موسسات غیرانتفاعی گفت: در حال حاضر اصلاح اساسنامه این موسسات در دست اقدام است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ کارن ابری‌نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی و غیر دولتی وزارت علوم با بیان اینکه طرح ساماندهی موسسات غیرانتفاعی همچنان در حال انجام است، گفت: تنظیم ظرفیت‌ها که برای تمام زیرنظام‌ها در نظر گرفته شده است به انجام رسید و در حال حاضر در حال بررسی کارشناسی اساسنامه برای اصلاح هستیم.

وی افزود: در صورت اتمام اصلاح اساسنامه آن را به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌کنیم.

ابری‌نیا ادامه داد: طرح تجمیع موسسات غیرانتفاعی هم در قالب طرح ساماندهی انجام می‌شود که یک طرح طولانی مدت است ولی سیاست‌های اجرای آن ابلاغ شد و در برخی مناطق کشور نیز به اجرا رسیده است.

مدیر کل دفتر آموزش عالی و غیر دولتی وزارت علوم اظهار داشت: ۳۵۰ موسسه غیرانتفاعی در کشور وجود دارد و ارزیابی نوع پراکندگی این موسسات باید با بررسی موسسات آموزش عالی دیگر صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای ساماندهی موسسات غیرانتفاعی، افزود: باید تعداد موسسات غیرانتفاعی در هر استان را در نظر بگیریم و دیگر موسسات آموزش عالی را نیز از نظر تعداد و نحوه پذیرش بررسی کنیم تا پس از بررسی دقیق بتوانیم طرحی را برای حمایت از موسسات غیرانتفاعی ارائه دهیم.

نظر شما