شناسهٔ خبر: 19042 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توسعه همکاری‌های بین المللی دانشگاه امیرکبیر

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه همکاری بین‌المللی از شاخص‌های مهم در ارتقاء رتبه دانشگاه‌ها است، گفت: برنامه داریم توسعه همکاری‌های بین المللی رتبه دانشگاه را در میان دانشگاه‌های جهان ارتقاء دهیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، سیداحمد معتمدی در مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف اصلی این دانشگاه در سال‌های گذشته ارتقا رتبه بین المللی بوده است و در برنامه ریزی‌های آینده این دانشگاه باید به گونه‌ای عمل کنیم تا بتوانیم جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: ارتقا رتبه دانشگاه با اصلاح ساختاری به معنای اصلاح قوانین، مقررات، آموزش نیروی انسانی و تدوین اهداف محقق می‌شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حضور دانشگاه در طرح‌های پژوهشی کلان و ملی باید افزایش یابد، گفت: طی سال‌های گذشته دانشگاه در اجرای طرح‌های کلان ملی همکاری خوبی داشته است بنابراین باید این روند توسعه یابد.

معتمدی با اشاره به پتانسیل مناسب نیروی انسانی متخصص در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باید بستری فراهم کنیم تا نیروی انسانی متخصص دانشگاه در حوزه‌های مشاوره‌ای فعالیت کنند زیرا براین اساس اساتید با نیازهای جامعه و بازار آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای قطب‌های علمی خوبی است اما برنامه داریم فعالیت قطب‌های علمی را بازنگری کنیم تا قطب‌ها نقش بیشتری در فعالیت‌های علمی و پژوهشی داشته باشند.

در این جلسه مسعود برومند، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: رتبه دانشگاه طی سال‌های گذشته در بین دانشگاه‌های جهان ارتقا یافته است که بخشی از این روند به دلیل انجام فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه بوده است.

وی تاکید کرد: رشد فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها موجب می‌شود تا دانشگاه‌ها از جایگاه سنتی به جایگاه مدرن تغییر کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برنامه‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها باید دارای انسجام باشد، بیان داشت: اساتید خط اول جبهه پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها هستند.

همچنین مهدی ایران نژاد، معاون سابق پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: در این دانشگاه برنامه جامع تحقیقاتی و فناوری براساس اسناد بالا دستی تدوین شد که برنامه‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه براساس این برنامه دنبال می‌شد.

معاون سابق پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه واحدهای دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری هدفمند بوده‌اند، تصریح کرد: در برنامه دانشگاه، دانشکده‌ها و قطب‌های علمی محل تولید علم، پژوهشکده‌ها محل توسعه علم و مراکز رشد محل توسعه تجاری سازی بوده‌اند.

ایران‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه اول مشارکت در طرح‌های کلان ملی را میان دانشگاه‌های کشور داراست، گفت: در این دانشگاه در ۱۷ طرح کلان ملی مشارکت دارد که این دانشگاه در ۸ طرح کلان ملی به عنوان دانشگاه محوری فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه آزمایشگاه مرکزی راه اندازی شده است و این آزمایشگاه دارای ۱۵ آزمایشگاه  تخصصی است که تامین کننده نیازهای پژوهشی و فناوری دانشگاه است.

نظر شما