شناسهٔ خبر: 19045 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوین مستند «چهارراه ادیان» آغاز شد

باقری، کارگردان مستند «پیر پسر» از اتمام فیلم برداری و آغاز تدوین مستند «چهارراه ادیان » خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مهدی باقری کارگردان مستند «پیر پسر» از اتمام فیلم برداری و آغاز تدوین مستند «چهارراه ادیان » خبر دادو گفت: این مستند داستان مردمی است که در خیابان قوام السلطنه تهران زندگی می‌کردند.

باقری درباره‌ی موضوع این مستند گفت : موضوع  این مستند درباره‌ی افرادی است که در خیابان قوام السلطنه گذشته و سی‌تیر فعلی تهران زندگی می‌کنند. در این مستند تاریخچه شکل‌گیری این خیابان و زندگی اجتماعی مردم در گفت‌وگو با مردم عامه  ساکن این محله روایت می‌شود . در فیلمبرداری این مستند به سراغ افراد عامه این خیابان اعم از بقال، شیرینی فروش، گرافیست و ... رفته و در گفت‌وگو با آنها با تاریخ این خیابان و دین مردم آشنا می‌شنویم برای مثال در این بلوک مردم را با ادیان مختلفی هم چون اسلام، زرتشت، کلیمی و ارمنی می‌بینیم.

وی ادامه داد: بخش مهمی از فیلم گفت‌وگو با کاراکترها و اشخاص این خیابان در قالب خاطرات، دین و اتفاقات رخ داده برای آنهاست. نکته جالب در این خیابان شکل‌گیری عبادتگاه‌های مختلف ادیان آسمانی یعنی مسجد، کلیسا و کنیسه به صورت مجزا است. درحقیقت تمرکز اصلی فیلم توجه به اشخاص برای یافتن تاریخی از یک محله قدیمی تهران است.

باقری درباره‌ی نامگذاری و پخش این مستند گفت: در ابتدا نام «چهارراه ادیان» را برای این فیلم انتخاب کردیم اما با تغییر نام آن، اسمش را «اهالی خیابان یک طرفه» گذاشتیم . تدوین این مستند را آغاز کردیم و تا یک ماه آینده آماده پخش می‌شود. این مستند به سفارش مرکز گسترش سینمای مستند ساخته شده است.

عوامل این مستند عبارتند از: تصویربردار رضا تیموری، صدابردار حسن شبان کاره، تدوینگر فرحناز شریفی و تهیه کننده مهدی باقری. این مستند به سفارش مرکز گسترش سینمای مستند ساخته شده است.

مستند «پیر پسر» مهدی باقری که در هفتمین جشنواره سینما حقیقت شرکت کرد به دلیل آنچه عبور از مرزهای اخلاقی عنوان شد، با واکنش عده‌ای از منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد.

این مستند در همین جشنواره با عنوان «ارتباط آن با جامعه روز ایران و پرتره شجاعانه آن از روابط بین نسل‌ها» مورد تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره سینما حقیقت قرار گرفت.

نظر شما